نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصدی شد/ بیشترین نرخ تورم به هتل داران و رستوران دار ها تعلق دارد

نرخ تورم نقطه ای استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصدی شد/ بیشترین نرخ تورم به هتل داران و رستوران دار ها تعلق دارد

جعفر رودری تاکید کرد :براساس نتایج مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه ای استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصد اعلام شده است که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است و این درحالی است که نرخ تورم کل کشور در مرداد ماه ۴۱.۵  درصد است که استان کرمان ۲.۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

نرخ تورم نقطه ای استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصدی شد/ بیشترین نرخ تورم به هتل داران و رستوران دار ها تعلق دارد

به گزارش “اقطاع خبر ” پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر اعضا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان با ارائه گزارشی از  وضعیت جذب اسناد خزانه گفت: عملکرد جذب این اسناد نسبت به جلسه گذشته شورای برنامه ریزی و توسعه استان توسط دستگاه‌های اجرایی، ۱۹۷ میلیارد تومان بوده که در مجموع رقم جذب اسناد خزانه استان ۸۵۴ میلیارد تومان رسیده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه کل ابلاغ اسناد خزانه ابلاغی به  استان ۱۰۵۴ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد:  با توجه به جذب ۸۵۴ میلیارد تومانی اسناد توسط دستگاه‌های اجرایی تا تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان از اسناد تعیین تکلیف نشده اند، با توجه به آخرین مهلت جذب این اسناد تا پایان شهریور ماه سال جاری نیز از مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط خواست تا در این خصوص اقدامات لازم را با توجه به مهلت قانونی انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین از ابلاغ ۱۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه استان و تخصیص ۳۹ درصدی آن ها خبر داد و گفت:  تا پایان مرداد ماه حقوق و سایر ۳۲ دستگاه مشمول نظام پرداخت استانی به طور کامل پرداخت شده است.

وی همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای  ابلاغی به استآن را در سال جاری ۳۱۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶ درصد از این اعتبارات تخصیص داده شده است.

رودری از برگزاری کمیته های برنامه ریزی شهرستان های استان  خبر داد و افزود:  پروژه های شهرستانی بر اساس تصمیمات کمیته های برنامه ریزی شهرستانها مصوب و به کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط ابلاغ شده اند.

وی همچنین  از مبادله ۱۰ درصدی موافقتنامه های پروژه های عمرانی در سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار امیدواری کرد و گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی تا پایان شهریور ماه کلیه موافقتنامه ها مبادله و استان کرمان چون سنوات گذشته در این زمینه پیشتاز بوده و رتبه اول کشور را اخذ کنند. 

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تاکید کرد :براساس نتایج مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه ای استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصد اعلام شده است که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است و این درحالی است که نرخ تورم کل کشور در مرداد ماه ۴۱.۵  درصد است که استان کرمان ۲.۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

رییس سازمان مدیریت استان کرمان با بیان اینکه منظور از نرخ تورم ،درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل می باشد اذعان داشت که این تغییر در استان ۱,۷ درصد رشد صعودی داشته ، این در حالی است که نرخ تورم مرداد ماه در نقاط شهری ۴۳.۱ درصد و نقاط روستایی ۴۷.۲ درصد می باشد که نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۱.۳ و ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

دکتر رودری همچنین خاطر نشان کرد براساس نتایج مرکز آمار نرخ تورم در نقاط شهری و روستایی کشور ۴۰,۹ و۴۴.۴  درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۹ و ۱.۲  درصد دارای رشد افزایشی بوده است، بیشترین نرخ تورم در استان مربوط به گروه هتل و رستوران برابر ۶۵.۴ درصد و گروه عمده خوراکی ها و آشامیدنی ها برابر ۵۴.۱ درصد است.

انتهای پیام /طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *