نقش قابل تأمل انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور/ تقویت روحیه استقلال طلبی باور ایجاد تمدن اسلامی را تقویت می کند

نقش قابل تأمل انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور/ تقویت روحیه استقلال طلبی باور ایجاد تمدن اسلامی را تقویت می کند

منصور الهی گفت: نقش انقلاب اسلامی به صورت ملموس در تحول و زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) در جهان قرن ۲۱ قابل تامل است.

نقش قابل تأمل انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور/ تقویت روحیه استقلال طلبی باور ایجاد تمدن اسلامی را تقویت می کند

منصور الهی در گفتگو با اقطاع خبر؛ در خصوص ظرفیت های جمهوری اسلامی برای زمینه سازی ظهور گفت: یکی از موارد مقدمه‌سازی برای ظهور امام مهدی را تشکیل حکومت اسلامی می توان دانست؛ البته قابل ذکر است که روایاتی در مورد بر حق نبودن قیام‌هایی که قبل از ظهور رخ‌ می‌دهد وجود دارد که برخی از این روایت‌ها یا از نظر سندی صحیح نیستند یا این روایات اشاره به قیام‌ها و حکومت‌هایی دارند که در مسیر اسلام و اهل بیت حرکت نمی‌کنند و قصدی برای تحویل حکومت به صاحبان اصلی آن یعنی اهل بیت ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امام صادق در همین رابطه فرموده اند” توجه داشته باشید که قیام‌ها بر چه اساس و هدفی شکل می گیرند”، عنوان کرد: امّا در دوران معاصر، انقلاب اسلامی ایران یکی از قیام‌ها و حرکت‌هایی بود که در مسیر اهل بیت آغاز شد و هدف نهایی آن را می‌توان نزدیکی دل‌های شیعیان، وحدت، همدلی و فراهم آوردن مقدمات برای حکومت عدل جهانی و نزدیک‌شدن ظهور و تحویل آن به امام مهدی(عج) نام برد.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب، تصور مردم این بود که میان دین و حیات بشر و دنیای مدرن، مرزی کشیده شده است و این دو هیچ‌گاه در یک ‌جا با هم دیده و جمع نمی‌شوند اما انقلاب اسلامی با تحولی دوران‌ساز به طرح رویکردی جدید از دین و آموزه‌های مهدوی پرداخت و برداشتی نو و کارآمد از نقش‌آفرینیِ دین در جامعه ارائه داد و ثابت کرد اگر آموزه‌های مهدویت، نیاز اصلی جوامع به شمار آید، قطعا باعث حرکت و تحول آن‌ها خواهد شد.

الهی با تأکید بر اینکه نقش انقلاب اسلامی به صورت ملموس در تحول و زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) در جهان قرن ۲۱ قابل تامل است، اظهار کرد: آنگونه که بارها امام راحل و رهبری عزیز انقلاب فرموده اند تلاش برای آماده کردن مردم جهان در مسیر پذیرش ظهور از تکالیف انقلاب اسلامی است و حمایت از ملت های منطقه و مظلومان جهان در حقیقت حرکتی گام به گام به سوی آماده سازی ظهور است.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: اینکه امروز جریان قدرتمند مقاومت مردمی در عراق، سوریه، یمن و لبنان با نظریه انقلاب اسلامی شکل گرفته نیز از بسترهای لازم در راستای ظهور ارزیابی می شود و از دیگر مصادیق بارز همانگونه که بارها از زبان رهبری بصیر شنیده ایم داشتن توان و قدرت در تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و …جزو ملزومات ظهور و حمایت از قیام امام زمان(عج) است.

وی افزود: موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که با تدبیر و فهم عمیق ولی امر مسلمین مطرح شده به همین جهت است که انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو در جهان امروز فهم لازم را به افکار عمومی ملت ها بفهمانند که برای حرکت جدی به یک نظام عادل با گستره جهانی نیاز به تلاش و کوشش جانفشانی و جهاد همه جانبه دارد.

الهی عنوان کرد: تقویت روح استقلال خواهی و مبارزه طلبی در میان مردمان ابتدا باور ایجاد تمدن اسلامی را تقویت می کنند و در استمرار، هر کسی را به سوی انجام وظیفه دولت سازی اسلامی و جامعه پردازی سوق می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اگر امروز جهان خوران با ملت های مستقل به ویژه مسلمان درگیر هستند، علت این امر، ترس و وحشت از اتحاد و همبستگی ملت ها است که نوید بخش جهانی عاری از ظلم خواهد بود.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *