نقش موثر تعاونی‌های در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی

نقش موثر تعاونی‌های در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی

عرفان موسی پور مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان گفت: نقش موثر تعاونی‌های در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در جهت فعال سازی جوانان روستا در امر اشتغال کارساز بوده است. 

نقش موثر تعاونی‌های در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی

عرفان موسی پور مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان در گفتگو با “اقطاع خبر” گفت: بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان پس از ابلاغ سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص حمایت و تسهیلگری در راه اندازی شرکت تعاونی های تولیدی و توزیعی وابسته به صندوق های قرض الحسنه اشتغال زا بسیج اقدام به ایجاد شرکت های تعاونی نموده است.

وی افزود: در این راستا با کمک تسهیلگر بسیج سازندگی ناحیه در سال ۱۳۹۹ یک شرکت تعاونی و در سال ۱۴۰۰ دو شرکت تعاونی راه اندازی شده است.

موسی پور بیان کرد: این شرکت تعاونی ها بیش از ۱۵۰ نفر عضو دارند و در حال حاضر در حال عضو گیری و همچنین ایجاد اشتغال کارگاهی می باشند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان  افزود: پس از ایجاد صندوق های قرض الحسنه اشتغال زا و مشاغل خانگی خرد با ایجاد این طرح مشاغل کارگاهی نیز حمایت شده و در زمینه اشتغال جامعه هدف و روستاها کمک شایانی به شمار می آید. 

وی گفت: در حال حاضر با واگذاری بیش از بیست میلیارد ریال اعتبار وام قرض الحسنه به شرکت تعاونی ها ۲۱ کارگاه کوچک راه اندازی گردیده است که می توان به کارگاه های قالی بافی ، جوشکاری ، خیاطی ، پته دوزی ، تولید شیرینی ، قاووت ، دام سبک ، سنگین ، مرغ بومی و … اشاره نمود.

موس پور تاکید کرد: اعتبارات واگذاری بسیج سازندگی به تعاونی ها در جهت حمایت از اشتغال بوده و می تواند در فعال سازی جوانان روستا در امر اشتغال کارساز باشد. 

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: شرکت های تعاونی موجب گردیده تعداد جوانان بیکار در منطقه هدف کاهش یافته و باعث کاهش معضلات اجتماعی ( اعتیاد ، طلاق ، بیکاری و … ) شده است و با ایجاد کارگاه ها ۳۷ نفر به صورت مستقیم و ۴ نفر غیر مستقیم مشغول به کار شده است.

وی در ادامه گفت: از مزایای شرکت تعاونی می توان به:

 برای رفع نیازمندی های مشترک و بهبود اوضاع و رفع احتیاجات و تامین کالا و خدمات با بهایی کمتر، تشکیل می شوند، نه برای رفع جلب منفعت

 به دلیل نقشی که شرکت های تعاونی در اقتصاد حمایتی دارند و قابلیت آن ها در ایجاد سازوکار برای حمایت از اقشار کم درآمد، قوانین مربوط به آن ها به نحوی تنظیم شده که دولت بر روی آن ها نظارت بیشتری داشته باشد.

 به دلیل نقش حمایتی شرکت های تعاونی، آن ها از امتیازات و معافیت هایی نیز نسبت به سایر شرکت ها برخوردارند، من جمله برخی معافیت های دائمی یا مقطعی از پرداخت مالیات و عوارض

 واگذاری  اموال با تسهیلات خاص به آن ها، امکان اخذ وام های بدون بهره یا کم بهره 

انتهای پیام/ عرب

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *