نهادینه کردن فرهنگ زکات موجب کاهش فقر و فاصله طبقاتی می‌شود

نهادینه کردن فرهنگ زکات موجب کاهش فقر و فاصله طبقاتی می‌شود

امام جمعه جازموریان گفت: یکی از بهترین راه حل های کاهش فقر وکم کردن فاصله طبقاتی گسترش و نهادینه سازی فرهنگ زکات است.

نهادینه کردن فرهنگ زکات موجب کاهش فقر و فاصله طبقاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اقطاع خبر از رودبارجنوب، شورای زکات جازموریان با حضور امام جمعه جازموریان، حجت الاسلام اژدری دبیر ستاد زکات استان کرمان و دیگر مسئولین بعد از ظهر امروز در محل دفتر امام جمعه جازموریان برگزار شد. 

 
حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان بر فرهنگ سازی زکات تأکید کرد و گفت: زکات همواره در جامعه اسلامی زمینه ساز رفع محرومیت و کمک اقشار نیازمند بوده و تاثیری اجتماعی داشته است.
 
امام جمعه جازموریان در ادامه ضمن تقدیر از مبلغین جمع آوری زکات خاطر نشان کرد: اهمیت زکات باید در بین مردم تبیین شده باشد و اگر این فریضه الهی با برنامه‌ریزی درست اجرا شود، بخش مهمی از مشکلات مردم را به ‌ویژه در حوزه اقتصادی حل می‌کند.
 
 وی به فرهنگ‌سازی زکات در جامعه اشاره کرد و افزود: آشنایی مردم با فواید و تاثیرات زکات موجب احیای گسترده‌تر این فریضه دینی می‌شود و مبلغین باید فرهنگ زکات را تبلیغ و ترویج کنند.
 
حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: یکی از بهترین راه حل‌های کاهش فقر و کم کردن فاصله طبقاتی گسترش و نهادینه سازی فرهنگ زکات است.
 
 امام جمعه جازموریان اظهار کرد: یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی فرهنگ سازی و احیای واجب فراموش شده ی جامعه یعنی زکات است که هرکسی باید به سهم خود در احیای این واجب فراموش شده تلاش کنند.
 
در ادامه با حضور مسئولین در روستای چاه علیشاه از مودیان نمونه زکات این روستا تقدیر شد و با حضور در روستای دهگودال ستاد زکات منطقه برجک تشکیل شد.
 
انتهای خبر/پ

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

فروش گوجه دل کشاورزان رودباری را خون کرد 

فروش گوجه دل کشاورزان رودباری را خون کرد 

قیمت پایین محصول خون به‌دل کشاورزان کرده است و برخی‌ها معتقدند با قیمت موجود در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *