نیروهای مسلح، حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند/ سپاه، نماد اقتدار و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است

نیروهای مسلح، حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند/ سپاه، نماد اقتدار و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است

املم جمعه فهرج گفت: حقیقتا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خصوصا سپاه پاسداران حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند.

نیروهای مسلح، حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند/ سپاه، نماد اقتدار و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه فاریاب: نقطه‌ اصلی تهدید دشمن را بشناسیم

حجت‌السلام و المسلمین گروهی گفت: امیدواریم همگان از ماه مبارک رمضان بهره کافی را برده باشند و نسبت به زکات فطریه خود اقدام نمایند‌ و متولی دریافت فطریه کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند.

امام جمعه فاریاب به اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر این‌گونه سفارش می‌فرمایند سربازان و به تعبیر امروزی نیروهای مسلح به اذن خداوند دژ مردم و زینت زمام‌داران است و مایه‌ عزت دین و امنیت هستند، این بیان کننده نقش نیروهای مسلح است.

وی افزود: نیروهای مسلح با توجه به آن وظایف سنگینی که دارند به عنوان یک افتخار بزرگ برای آن کشور محسوب می‌شوند و مورد توجه ویژه حضرت امام راحل  و امام خامنه‌ای هستند.

امام جمعه فاریاب بیان کرد: امروز نیروهای مسلح ما پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتند و در رابطه با سپاه پاسداران فرمودند پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی هستند.

خطیب نماز جمعه فاریاب اظهار کرد: پاسدار یعنی آن کسی که عاشق ولایت و شهادت باشد، پاسدار خون شهیدان و ارزش‌های اسلامی، حامی مظلومان و ولایت‌پذیر باشد که ما به عینه شاهد آن در پاسداران عزیزمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای در بیانات مختلف فرمودند که نیروهای مسلح همیشه باید آماده باشند و دشمن را کاملا بشناسند، مسئله‌ دیگر شناخت نقطه اصلی تهدید است، این‌که بدانیم نقطه اصلی کجاست و پشت صحنه این‌ها چه کسانی است، پشت پرده‌ اینها قدرت‌های بزرگ است، آمریکا و اسرائیل است.
 

امام جمعه رودبار جنوب: سپاه، نماد اقتدار و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: امیدواریم آنچه خداوند به خاصان درگاهش‌ عیدی عنایت می‌کند نصیب همه ما بنماید و با اتمام ماه مبارک رمضان در حقیقت مومنین از رزمایش و تمرین عبودیت نمره قبولی دریافت کردند، با شروع ماه شوال وارد کارزار جهاد اکبر و مبارزه با نفس می‌شوند.

وی ضمن دعوت مردم به شرکت در نماز عید سعید فطر گفت: مردم به صورت گسترده و متمرکز در نماز عید سعید قطر حضور پیدا کنند چون یکی از جنبه‌های مهم عید فطر عظمت و شکوه حضور مردم و اجتماع آن‌ها در این روز بزرگ است.

حجت الاسلام افشارمنش به گوشه‌ای از مطالبات رهبر معظم انقلاب در ماه فروردین اشاره کرد و افزود: باتوجه به اعلام  شعار سال تولید و مهار تورم بیان‌گر آن است که همچنان مساله اصلی کشور اقتصاد است، لذا از نظر رهبر معظم انقلاب وظیفه اصلی مسئولان نظام رفع مشکلات اقتصادی است.

خطیب جمعه رودبار‌ جنوب خاطر نشان کرد: براساس بیانات رهبر انقلاب راهبرد دشمن ایجاد یاس و ناامیدی  در جامعه و بدبین کردن جوانان و مردم نسبت به نظام است و از طرفی دنبال از بین بردن وحدت و انسجام و ایجاد دو قطبی در جامعه است، لذا وظیفه همه ما این است که برخلاف وحدت جامعه سخنی نگوییم و ایجاد یاس نکنیم.

وی در ادامه به دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد: در تحلیل مساله رفراندم و سخنان رهبر معظم انقلاب باید گفت؛ اولا باید عقبه قکری این جماعت را شناخت، ثانیا؛ وقتی قانون اساسی برای حل مسائل کشور و سازو کارهای  قانونی پیش بینی کرده و استمرار دارد چه دلیلی وجود دارد مسائلی که حل آن‌ها احتیاج به کارشناسی دقیق  دارد اینها را به رفراندم بگذاریم این مسائل در هر سطحی که باشند در قانون اساسی جایگاه تصمیم‌گیری آن مشخص شده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب بیان کرد: از مطالبات مهم دیگر رهبر معظم انقلاب و توصیه آنها به نیروهای مسلح است، اهمیت شناخت نقطه اصلی تهدید‌هاست که معمولا پشت هر حادثه‌ای دست استکبار جهانی خصوصا آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را می‌بینیم و استکبار هرجا منافعی ببیند از پشت صحنه درگیری راه می‌اندازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین افشارمنش به دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه سپاه پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های سپاه پرداخت و اظهار کرد: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی است که در همه جا و همیشه خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان بود و در واقع  سپاه نیروی مولد انقلاب اسلامی است.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: سپاه با نیروهای چهارگانه سپاه قدس، نیروی هوا فضا، سازمان اطلاعات و جنگ‌های نوین   نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است و با داشتن قرارگاه‌های سازندگی و دیگر قرارگاه‌ها در سازندگی و عمران و آبادانی ایران انقلابی موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین افشارمنش با بیان اینکه سپاه از روحیه شادابی و طراوت معنوی و تعالی انقلابی برخوردار است، گفت: سپاه با بسیج مردمی‌اش نماد توسعه فرهنگ سلامت و بهداشت در دوران پس از دفاع مقدس بود و  امروز علاوه بر آرامش بخشی سپاه در عرصه امنیت داخلی و خارجی چشم امید مردم در حوادث طبیعی به سپاه است.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: باید بدانیم سلامت خانواده سلامت جامعه را رقم می‌زند و این به دست نمی‌آید جز اینکه از نظام خانواده با قدرت و قاطعیت و تکلیف محوری حفاظت کنیم، حجاب و عفاف دژ محکم دفاع از خانواده است و امروز دشمن این دژ را نشانه رفته و حرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر شاهد هستیم برای تضعیف و فروپاشی نظام خانواده طراحی شده است.

وی در پایان خواستار شد: مطالبه اصلی ما از مسئولین عالی کشور چنان که رهبر معظم هم فرمودند؛ مواجهه با برنامه است که همه ابعاد مساله در بخش‌های مختلف مدنظر قرار گیرد و مقابله شود.
 

امام جمعه فهرج: نیروهای مسلح، حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تبریک پیشاپیش عیدفطر بیان کرد: در عید سعید فطر دست خالی برنگردید و عشق الهی را از خداوند طلب کنید.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حقیقتا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خصوصا سپاه پاسداران حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند.

آقاملایی با بیان اینکه عملکرد سپاه عزیز احتیاجی به گفتن ندارد، افزود: در کجای دنیا دیده‌اید یک نیروی نظامی بسته‌های کمک معیشتی توزیع و به فکر فقرا باشد و در حوادث به مردم خدمت رسانی کند؟ این فقط مختص به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه به ریشه‌های مسئله فتنه حجاب اشاره و اظهار کرد: غرب از الگو شدن زن مسلمان و بدحجاب ترس و واهمه دارد؛ غرب از سال ۵۷ از زنان مسلمان ایرانی کینه دارد، از زمانی که زنان باحجاب در تظاهرات علیه شاه شرکت کردند و در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی این کینه غرب به اوج خود رسیده است.

وی تصریح کرد: جالب است عمر و عاص‌ها شب و روز دارند تبلیغات می‌کنند اما خیلی از ما ساکت نشسته‌ایم؛ روز قیامت چه می‌خواهیم جواب بدهیم؟ باید فواید حجاب را با زبان دل‌سوزانه بیان کنیم تا حیله‌های دشمن نابود شوند.

آقاملایی در ادامه پیرامون جنگ اقتصادی گفت: بیش از یک دهه است رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌هایشان از کاهش وابستگی به نفت و دلار سخن گفته‌اند. در خرداد ماه نیز به صراحت تأکید کردند، آقایی دلار باید شکسته شود؛ اما هر بار که میزان درآمدهای نفتی بالا رفت اصلاحات اقتصادی کنار گذاشته شد.

امام جمعه فهرج تأکید کرد: از همه مسئولان خصوصا دولت آیت‌الله رییسی می‌خواهیم دلارزدایی را سیاست راهبردی در استقلال اقتصادی قرار بدهند تا شاهد شکست آقایی دلار باشیم.

امام جمعه فهرج همچنین به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اشاره و بیان کرد: قیام «لله» پشتوانه‌اش خدا است، پشتوانه‌اش تفنگ و مسلسل نیست، پشتوانه‌‌اش قدرت خداوند است. وقتی قدرت خدا در میان باشد، دیگر قدرتی در مقابل او نمی‌تواند عرض اندام کند.
 

امام جمعه بردسیر:  اشتباه محاسباتی آمریکایی‌ها، دلیل شکست عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس بود

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: فرصت و حساب  ویژه‌ای که خداوند برای بندگانش در ماه رمضان فراهم کرده بود گذشت و خوش‌ به‌ حال کسانی که بهره‌ بردند.

وی به تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی در سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: سپاه شجره طیبه‌ای است که نقش موثر آن را از ابتدای تاسیس تاکنون در همه عرصه‌ها به ویژه امنیت و سازندگی شاهد بودیم.

امام جمعه بردسیر بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری نیروهای مسلح مانند دژ محکم و استوار و پناهگاه مردم هستند که بیانگر جایگاه بزرگ آن‌ها در جامعه است که این روز را به همه این عزیزان تبریک عرض می کنیم.

وی پنجم اردیبهشت سالروز شکست نیروهای آمریکایی در عملیات پنجه عقاب را  یک اتفاق معجزه گونه دانست و تصریح کرد: دشمنان از محاسبات الهی غافلند و همین اشتباه محاسباتی دلیل شکست آمریکایی‌ها در طبس بود.

ححت الاسلام کرمانی دادگاهی شدن رئیس جمهور سابق آمریکا، روابط بین المللی ایران با کشور‌های عربی و منطقه، تشکیل قطب جدید ایران، سوریه و چین در مقابل آمریکا را از نشانه‌های ضعف آشکار آمریکا و افول سلطه آن در منطقه و دنیا برشمرد.
 
خطیب جمعه بردسیر از برخی مدیریت‌ها در کشور گلایه کرد و گفت: در سالی که مقام معظم رهبری مهار تورم را به عنوان نقشه راه معرفی کرده‌اند خودروسازان ۳۰ درصد قیمت خودرو را افزایش دادند که این جای تاسف و گلایه دارد.

وی تاکید کرد: اگر به تمام معنا مجموعه نظام در بخش‌های دولتی و خصوصی با مدیریت جهادی بیانیه  گام دوم را اجرا کنند سنت الهی نیز در بحث اقتصادی جاری می‌شود و این جنگ را نیز با سربلندی پشت سر‌خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام کرمانی در پایان به جوانان بردسیر توصیه کرد: راه‌اندازی مجموعه گهر‌زمین فرصت مهمی در بحث اشتغال شهرستان است که طبق رایزنی‌های انجام شده با این مدیران، افراد جویای کار باید دنبال کسب مدارک تخصصی در زمینه‌هایی مثل مکانیک، جوشکاری و برق باشند تا در جذب صددرصدی نیروی بومی در این مجموعه مشکلی نباشد.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *