هزینه ۳۹ دستگاه اتوبوس پرداخت شده اما هنوز به کرمان نرسیده

هزینه ۳۹ دستگاه اتوبوس پرداخت شده اما هنوز به کرمان نرسیده


محمدباقر سلطانی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» در خصوص هدف سازمان حمل بار و مسافرگفت:کاهش مدت زمان سفر سبب ترغیب مردم برای استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی و از طرفی موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز می‌شود و دقیقا هدف ما این است که از زمانی‌که یک شهروند از خانه بیرون می‌آید تا زمانی‌که به مقصد می‌رسد وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پنج مسیر پرتردد که بالای یک ساعت زمان مسافت وجود داشت با جایگزینی اتوبوس مدت زمان سفر را کاهش داده و به نیم ساعت رسانیده‌ایم از جمله این مسیرها به مسیر میدان آزادی – شهرک باهنر و بلوار شهید سلیمانی، خیابان بلدالامین-بلوارباستانی‌پاریزی و میدان مشتاق، و مسیر محمد آباد، امیرکبیر اشاره کرد.

سلطانی افزود: در این مسیرها حجم مسافر بالا و از طرفی مسیر هم طولانی و در واقع مدت زمان سفر زیاد بود، در این مسیرها که برخی دارای تک دستگاه بودند به دو دستگاه ارتقا داده شد تا تردد بهتر شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان بیان کرد: هدف‌مان این است که در بسیاری از مسیرها مدت زمان سفر را با اضافه کردن اتوبوس کاهش دهیم، ۳۹ دستگاه اتوبوس جدید در مسیرهای اصلی و فرعی در حال تردد هستند، شهرداری هزینه ۳۹ دستگاه دیگر را در سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ پرداخت کرده است اما هنوز وزارت کشور و ایران خودرو دیزل اتوبوس‌ها را به کرمان تحویل نداده‌اند.

وی ادامه داد: اگر این موضوع محقق شود نوسازی ناوگان اتفاق می‌افتد و حتی مسیرهای فرعی نیز به حمل‌ونقل عمومی با اتوبوس‌های جدید مجهز می‌شود و از آن‌جا که به نزدیک شدن به سالگرد شهید سلیمانی نیاز داریم که سیستم حمل و نقل عمومی نوسازی شود تا چهره شهر باتوجه به حجم مسافر مناسب باشد.

سلطانی مهم‌ترین هدف سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر کرمان را نوسازی ناوگان دانست و گفت: نوسازی ناوگان در دستور کار است و انشاءالله ظرف دو هفته آینده پنج الی شش دستگاه که تعمیراتشان انجام شده به چرخه خدمت‌رسانی اضافه شود اما مطالبه ما اتوبوس‌هایی است که باید از طریق وزارت و ایران خودرو دیزل به کرمان واگذار شود.

انتهای خبر/پسند

  https://armanekerman.ir/vdcb90b8frhbf5p.uiur.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *