هویت بخشی به زنان و دست یافتن به عزت مادرانه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

هویت بخشی به زنان و دست یافتن به عزت مادرانه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

بانوی مبارز انقلابی گفت: زن ایرانی بعد از انقلاب به عزت مادرانه پیش رفت و کرامت انسانی دست پیدا کرد.

هویت بخشی به زنان و دست یافتن به عزت مادرانه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش اقطاع خبر؛ در تاریخ انقلاب اسلامی، نقش زنان قطعا کمتر از مردان نیست، نقشی که زنان در تاریخ انقلاب ایفا کرده انده در همه جایگاه ها حائز اهمیت است، وقتی تاریخ پرافتخار نهضت اسلامی را بررسی می‌کنیم، نقش‌آفرینی زنان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به خوبی دیده می‌شود.

طیبه السادات سجادی یکی از زنان مبارز دوران انقلاب در رفسنجان است؛ وی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص جایگاه بانوان در قبل و بعد انقلاب گفت: زن به عنوان کالای بی ارزش بود از او سوء استفاده می شد ولی با تغییر نگرش نسبت به زن در انقلاب اسلامی، زنان توانستند حضور پررنگی در عرصه اجتماعی، سیاسی و … پیدا کنند.

وی افزود: امام راحل به عنوان رهبر انقلاب با عدم پذیرش نگاه سنتی به زن و ایجاد نگرشی نو زمینه رهایی از بند باورهای غلط را مهیا نمودند تا زنان با پی بردن به ارزش های خودشان توانایی بالقوه خودشان را در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه مبازره به منصه ظهور برسانند.

سجادی خاطر نشان کرد: مهمترین افتخارات و دستاوردهای نظام اسلامی ایران هویت بخشی به زنان است که توانستند با اتکای به نفس و توانمندی های خودشان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند و زن ایرانی بعد از انقلاب به عزت مادرانه پیش رفت و به کرامت انسانی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و سلامت بعد از انقلاب تا کنون ۲۱ سال متوسط عمر مردم افزایش یافته است و در حوزه اقتصاد با استناد به آمار بانک جهانی و همه موسسات اقتصادی بین المللی، اقتصاد ایران با هشت رتبه به رتبه ۱۸ صعود پیدا کرده و جزو ۲۰ قدرت اقتصادی جهان است.

وی افزود: در حوزه امنیت ملی، تجربه چهل ساله نشان داد که سازش امنیت سوز و مقاومت امنیت ساز است و هم چنین در حوزه های تحقیقات و فناوری و …سبک زندگی مردم پیشرفت های زیادی داشتیم.

سجادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در دولت سیزدهم فرمودند” هنر اصلی انقلاب اسلامی در این بود که جمهور مردم از یک مجموعه و توده منفعل و مصرفی فاقد نگاه ملی و عمومی به یک مجموعه پرانگیزه و علاقه مند همت دار و هدف دار و آرمان خواه تبدیل و وارد میدان کرد”.

وی تأکید کرد: ما وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامی ها و ضعف ها را جبران کنیم و این نکته مهمی است

این بانوی مبارز انقلاب گفت: دشمن می خواهد ناکامی ایجاد کند و دستاوردها را کمرنگ و فراموش کنیم، باید قدردان این انقلاب و پاسدار خون شهدای عزیزمان و حافظ مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش باشیم.

انتهای پیام/

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: تلاش دشمن برای استفاده از دهه هشتادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *