هیچ گونه کمبود کامیونی برای حمل محصولات کشاورزی رودبار نداریم

هیچ گونه کمبود کامیونی برای حمل محصولات کشاورزی رودبار نداریم

محمودی گفت: با توجه به اینکه ۹۸ درصد ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان غیر بومی است با تمام رایزنی‌های انجام شده و بستر سازی مناسب فقط در ۱۵ روز گذشته ۲۷۴۰ دستگاه کامیون ،تریلر و کامیونت از مبدا رودبار جنوب بارگیری و به مقاصد هدف عزیمت کرده اند.

هیچ گونه کمبود کامیونی برای حمل محصولات کشاورزی رودبار نداریم

به گزارش اقطاع خبر،مجتبی محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به افزایش روند برداشت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با رایزنی های متعدد و ایجاد زمینه مناسب برای حضور ناوگان حمل بار در منطقه نگذاشته است حمل محصولات کشاورزی دچار تاخیر و کندی شود .

وی افزود: با توجه به اینکه ۹۸ درصد ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان غیر بومی است با تمام رایزنی‌های انجام شده و بستر سازی مناسب فقط در ۱۵ روز گذشته ۲۷۴۰ دستگاه کامیون ،تریلر و کامیونت از مبدا رودبار جنوب بارگیری و به مقاصد هدف عزیمت کرده اند.  

 محمودی گفت: سال گذشته در همین بازده ۱۵ روزه  و با توجه به آمار سامانه صدور بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای ۹۳۸ دستگاه بارنامه صادر شد که رشد ۳ برابری حمل بار و ورود ناوگان به منطقه را نشان می دهد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد کاهش نرخ محصولات کشاورزی یکی از علتهایی است که بار روانی آن روی  ناوگان حمل و نقل اثر می گذارد و در این شرایط برخی سودجویی ها شرایطی را رقم می زند تا این روند خود را در حوره حمل و‌نقل نشان دهد .

محمودی بیان کرد: در این زمینه به ویژه در این فصل تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و اداره کل، شهرستان‌ها و اداره حقوقی اداره کل ملزم به رصد نحوه برخورد و احقاق حقوق قانونی رانندگان در نظارت مستمر بر شرکت‌های حمل و نقل جنوب استان کرمان شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۰۹ شرکت حمل و نقل کالا در جنوب کرمان وجود دارد شرکت‌های حمل و نقل مستقر در پایانه بار و بصورت پراکنده در شهرستان‌های جنوبی استان مکلف هستند با توجه به موارد قانونی در حوزه صدور بارنامه و تکریم رانندگان اقدام نمایند که با ارزیابی ماهانه روند حمل و نقل کالا به ویژه محصولات کشاورزی نظم بهتری به خود خواهد گرفته است .

مدیر کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:کشاورزان توجه داشته باشند که برخی دلالان برای رسیدن به منافع خود با ایجاد جو روانی هم در بازار قیمت محصولات و حمل و نقل در صدد هستند تا از آشفته شدن بازار و سردرگمی کشاورزان بهره خود را ببرند.
 
محمودی از کشاورزان و صاحبان کالا خواست قبل از برداشت محصول خود حتما کامیون مورد نیاز حمل را از شرکتهای دارای پروانه در حوزه حمل و نقل درخواست دهند  و به جو سازی دلالان و افراد سودجو توجه نکنند وشماره۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش کشاورزان در زمینه وضعیت حمل و‌نقل محصولات کشاورزی است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از استقرار نماینده حمل و نقل اداره کل در پایانه بار جیرفت برای رصد مشکلات حمل و نقلی و ارتباط بهتر رانندگان و شرکتهای حمل و نقل خبر داد.

انتهای پیام/

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی در فاریاب برگزار شد

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی در فاریاب برگزار شد

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی با حضور مسئولین و مردم در فاریاب برگزار شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *