وحدت کلمه و هم صدایی مسولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و داخلی استان/ صد رابط نماز در واحد های تولید فعال هستند

وحدت کلمه و هم صدایی مسولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و داخلی استان/ صد رابط نماز در واحد های تولید فعال هستند

رضا اسماعیلی اذعان کرد: تعداد ۱۰۰ نفر به‌عنوان رابط نماز در ۶۰ واحد تولیدی ما در حال فعالیت هستند و ۶ واحد به نام فرهنگ کار در واحدهای تولیدی افتتاح کرده‌ایم که در حوزه فرهنگ بهره‌وری برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

وحدت کلمه و هم صدایی مسولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و داخلی استان/ صد رابط نماز در واحد های تولید فعال هستند

به گزارش “اقطاع خبر ” نماز وحدت در نمازخانه اداره تعاون کار و رفاه شهرستان کرمان برگزار شد، هدف از این رخداد در جهت هم‌صدایی مسئولان و در آستانه دهه فجر بود زیرا در این زمان بیش از هر چیز نیازمند وحدت کلمه هستیم و این اتحاد برای رفع مشکلات داخلی و اقتصادی استان ضروری است.

این نماز با حضور همه مسئولان استان اعم از استاندار و گروه اجرایی دستگاه‌های دولتی و بسیج کارگری برگزار شد.
 
رضا اسماعیلی مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه شهرستان کرمان در حاشیه برگزاری این نماز عنوان کرد: در استان کرمان نزدیک به ۷۰۰ کارگاه داریم که بالای ۵۰ نفر کارگر دارد که این عدد قابل‌توجه است.
 
وی ادامه داد: ما ۱۳۰ هزار بازنشسته کارگری در استان کرمان داریم که و تعداد ۶۰ واحد تولیدی داریم که همه‌روزه در این مکان‌ها تعداد ۱۶۰۰ نفر در نماز جماعت حضور دارند.
 
اسماعیلی اذعان کرد: تعداد ۱۰۰ نفر به‌عنوان رابط نماز در ۶۰ واحد تولیدی ما در حال فعالیت هستند و ۶ واحد به نام فرهنگ کار در واحدهای تولیدی افتتاح کرده‌ایم که در حوزه فرهنگ بهره‌وری برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: رزق و روزی حلال و کسب و توسعه روزی حلال از محورهای اصلی خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای تولیدی هستند و هرساله تا قبل از ورود کرونا به کشور یادواره شهدای کارگری را نیز برگزار می‌کردیم.
 
اسماعیلی در خصوص ترویج فرهنگ نماز در محل کار عنوان کرد: مسابقات اذان و اقامه وحفظ سوره‌های  کریم و احکام را در استان برگزار کرده‌ایم و استان کرمان هرساله رتبه برتر را در کل کشور کسب کرده است و در سال جاری نیز رتبه دوم در حفظ ۱۰ جز به استان کرمان تعلق‌گرفته است.
 
مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: البته از فعالیت خودمان در ترویج نماز راضی نیستم اما در این حوزه از زیباسازی محل برگزاری تا حضور مدیران تولید در جمع کارگران به‌ واسطه ترویج این فرهنگ جلسات متعددی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرب پور برگزار کرده و مصوبات را اجرایی ساخته ایم.
 
وی ادامه داد: ۳۸۰ هزار نفر کارگر و با احتساب هر فرد ۳ عضو خانواده داشته باشد عددی نزدیک به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه در اختیار واحدهای کارگری هستند.
 
رضا اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه تورم و شدت فشارهای اقتصادی بر استان و کل کشور افزایش داشته‌اند نتوانستیم برنامه‌های فرهنگی خوبی را در سال جاری در واحدهای تولیدی به اجرا بگذاریم.
 
مدیر کل اداره تعاون عنوان کرد: امسال ما بیشترین اعتراضات کارگری را که عمدتاً هم معیشتی بوده‌اند را در استان شاهد بوده‌ایم بنابراین در اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌خصوص کسب روزی حلال غفلت داشته‌ایم اما جای کار دارد و می‌توان بسیار به این مسائل پرداخت.
 
انتهای پیام/طهماسبی
 
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *