وصف ماه عاشقی در رمضان

وصف ماه عاشقی در رمضان

چند روزی است که بهار اهل دعا از راه رسیده و با هر ذکری از لب، هزاران شکوفه و گل می روید؛ سفره میهمانی خدا چیده شده و ماه شب های عاشقی، ماه صفا، ماه توبه و عطا از راه رسیده است.

وصف ماه عاشقی در رمضان

به گزارش اقطاع خبر؛ چه روزها و چه ماه هایی به انتظار نشستیم تا به ماه مهمانی خدا دعوت شویم، ذوق حضور در این ماه بر کسی به ویژه عاشقان کوی معرفت، پوشیده نیست.

 
و الان هلال ماه خدا از راه رسیده، ماهی که عظمتش در قرآن بیان شده و هر کس برای تقویت جسم و روح خود می تواند از این ماه بهره مند شود، طبق طبق نور و معرفت برای پذیرایی از میهمانان بر مائده این ضیافت چیده شده است.
 
خداوند همگان را به سفره اش دعوت کرده و زمانی است که جود و سخا از راه رسیده است؛ ماه مجیر و جوشن، ماه شب های عاشقی است؛ لحظات در این ماه، ناب و طلایی اند و می توان امضای خدا را برای گذر از نار و آتش دوزخ و جهنم گرفت؛ در این ماه می توان توبه کرد از اموراتی که پشیمانی به بار آورده است و خداوند از خزانه مهر و عطوفت خود عطا می کند آن هم با دست دلبازی.
 
ماه خوب خدا به بندگان خدا رو کرده است، وقتی این ماه به بندگان خدا رو کرده است بدون شک فرصتی برای ترک گناه و طلب بخشش از خدا است که باید قدر دانسته شود و از حوض عطای خداوند قدحی برگیریم.
 
ماهی که هر لحظه اش عبادت و هر ساعتش نکوست و هر نفسش تسبیح خدا محسوب می شود؛ در این لحظات فضای دل از عطرعاشقی پر می شود؛ و ندای ” ولا تقنطو” بر اهل خطاکار می رسد و بر دل زنگار زده شان بانگ می زند که گناه را کنار بزنید و بس است این همه گناه، گناه سدی بر راه عاشقی است.
 
در این ماه امید به رحمت خدا بسیار باید باشد چرا که الطاف عاشقانه خدا از راه رسیده و ماه خوف و رجا است، ای دل در این ماه اگر خوب بندگی کنی صدها ملک از آسمان برایت می رسد و دنیا بهشت برین می شود این را شک نکن ای دل.
 
انتهای پیام/
 
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: تلاش دشمن برای استفاده از دهه هشتادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *