وقتی سیل، دل مردمان کلات گنج را به یکدیگر نزدیک کرد

وقتی سیل، دل مردمان کلات گنج را به یکدیگر نزدیک کرد

وقوع سیل در قلعه گنج خسارت های زیادی را به بار آورد که کمک رسانی برای بازسازی منازل و رفع مشکلات همچنان توسط نیروهای امدادی هلال احمر، دستگاه های اجرایی و نیز نیروهای مسلح جریان دارد و گروه های مردمی و جهادی نیز از نقاط مختلف استان و کشور در حال کمک به این نیروها هستند.

وقتی سیل، دل مردمان کلات گنج را به یکدیگر نزدیک کرد

به گزارش اقطاع خبر؛ با وقوع دو سیل در ماه گذشته  با اینکه خسارات زیادی را به مردم شهرستان قلعه گنج وارد کرده اما در کنار این سیل همدلی و همیاری مردم، کمی از بار مشکلات مردم کم کرده است.

گروه های جهادی که از چند روز بعد از سیلاب وارد این منطقه شده اند، حتی تا قبل از آنکه ماشین آلات و ابزار به دستشان برسد، با دست های خالی برخی از اقدامات فوری را انجام داده اند.

یکی از الویت های مهم این گروه های جهادی در کنار نیرو های امدادی و مسلح، حفر چاه سرویس های بهداشتی است؛ با این حال آنها برخی سقف های منازل را ایزوگام می‌کنند و برخی دیگر، مشغول کار های دیگر شدند.

صادق بیطرفان مسئول نیروهای جهادی اعزامی از استان قم به روستاهای سیل زده حاجی آباد، چراغ آباد، جنگل آباد و شمزان، گفت: نیروهای جهادی اینک در این روستاهای کم برخوردار حضور دارند و با تمامی ظرفیت در حال کمک رسانی هستند.

دبیر قرارگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اهالی این مناطق از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند، ابراز کرد: آسیب های اجتماعی زیادی نیز از گذشته در این مناطق وجود داشته و از طرفی سیل، در چند نوبت باعث بروز خسارت هایی به آنان شده است.

بیطرفان مشکل سرویس های بهداشتی را از جمله مشکلات اولویت دار این مناطق برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از سرویس های بهداشتی این مناطق نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و بیشتر اهالی خودشان امکان و توان این کار را ندارند زیرا از نظر مالی آنقدر توانمند نیستند.

مسئول نیروهای جهادی اعزامی از استان قم به روستاهای سیل زده قلعه گنج ادامه داد: ما گروهی ۳۰ نفره از نیروهای جهادی اعزامی از قم هستیم که طی چندروز اخیر در این روستاها مشغول هستیم؛ یک دستگاه بیل و یک دستگاه بنز داریم و نیز ایزوگام سقف منازل ۵۰ خانوار را نیز شروع کرده ایم.

بیطرفان گفت: پیش بینی می کنیم طی ۱۴ روز ۲۵۰ تا ۳۰۰ حلقه چاه برای مردم حفر کنیم و تاکنون نیز افزون بر ۲۰ چاه حفر شده اما چون بتازگی ماشین آلات سنگین استقرار یافته اند، این کار تسریع می شود.

وی ادامه داد: در صورت ورود سایر نهادهای امدادرسان، این کار سرعت خواهد گرفت.

بیطرفان خاطر نشان کرد: در زمان حضور مسئولان تدابیری برای حل مشکلات اندیشیده شده است و باید با بسیج همه ظرفیت ها و امکانات در اجرای تدابیر تسریع شود گرچه وسعت مناطق درگیر سیل در جنوب کرمان زیاد است.

انتهای پیام/سنجری

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

عطر حرم امام‌ رئوف در قلعه‌گنج پیچید

عطر حرم امام‌ رئوف در قلعه‌گنج پیچید

پرچم متبرک حرم امام‌رضا علیه‌السلام با پیمودن مسافت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر به شهرستان قلعه‌گنج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *