پانصد تن سیب برای ایام عید ذخیره سازی شده است / تیم های  کنترل قیمت بازار با عنوان اقدام مشترک از ۱۴ اسفند تا ۱۵ فروردین فعال می شوند

پانصد تن سیب برای ایام عید ذخیره سازی شده است / تیم های کنترل قیمت بازار با عنوان اقدام مشترک از ۱۴ اسفند تا ۱۵ فروردین فعال می شوند

تعزیرات حکومتی گشت های نظارتی را تحت عنوان اقدام مشترک را آغاز می کند که  قیمت درج شده تولید مبنا است و فاکتور خرید محسوب خواهد شد که به این صورت است در اقلام مصرفی ها تنها ۳۰ درصد و غیر مصرفی هم ۲۰ درصد گرانتر فروشنده می تواند محصول خود را عرضه کند که با ارزش افزوده هم نباید رشد نا متوزانی داشته باشد.

پانصد تن سیب برای ایام عید ذخیره سازی شده است / تیم های  کنترل قیمت بازار با عنوان اقدام مشترک از ۱۴ اسفند تا ۱۵ فروردین فعال می شوند

 بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) ظهر امروز برگزار شد
یکی از موضوعات مهم که د رجلسات قبل مورد بررسی قرار گرفته بود قیمت گوشت مرغ بود که به علت اینکه استان از نیاز به وارادات مرغ از دیگر استان ها مرتفع شده بود و هزینه ای به پست تعلق می گرفت که در حال حاضر باید این مبلغ به صنف خرده فروش تعلق بگیرد تا افزایش قیمت به مصرف کننده تحمیل نشود، مورد بررسی دوباره قرار گرفت.

در حالی که در خصوص قیمت مرغ قرار بود مصوبه تنظیم بازار یک کمیته جدا را برای قیمت مرغ  تشکیل دهد نتایج این کمیته در گزارشی به این صورت ارائه شد؛ د ربازه ای از زمان ضرورت پست در خصوص توزیع مرغ وجود داشت بنابر این خرده فروشان اعلام کردند که اگر هزینه حذفی پست به آنها تعلق نگیردقیمت مرغ از ۱۲۰۰ ممکن است به ۱۸۰۰ برسد که به مصرف کننده تحمیل می شود بنابر این قرار شد به مصرف کننده اضافه قیمتی تحمیل نشود و این هزینه مازاد به دست خرده فروشان برسد که افزایش قیمت در بازار هم رخ ندهد.
طبق گفته معان استاندار در این جلسه، ۱۰ درصد قیمت مصوب خرده فروشی است که با ۱۰۰ ‪ تومانی که ازپست حذف و به خرده فروشان داده  می شود  تنها به رقم  ۵.۵درصد می رسد بنابر این مصوب شد تا .
موقتا هزینه پست به خرده فروشان پرداخت شود زیرا در حال حاضر نیاز مرغ مرتفع شده و نیازی به رهگیری نداریم.

دومین موردی که در کارگروه  تنظیم بازار  مطرح شد در خصوص تامین و ذخیره سازی میوه شب عید و  شکل گیری غرفه ها ی توزیع در سطح استان بود که رییس جهاد کشاورزی شمال استان به شرح زیر گزارش داد؛
ریسی گفت؛ کل غرفه های مشخص شده در سطح استان در  ۱۶ شهرستان ۹۲ عدد پیش بینی شده است.

   وی افزود:  ۵۵۰ تن سیب درختی از ارومیه وارد کردیم که در دو سرد خانه بزرگ در سطح شهرستان کرمان بارگیری شده است.

رییس ادامه داد: میوه پرتقال هنوز خریداری نکرده ایم  منتظر انالایز قیمت استان هستیم تا خرید را آغاز کنیم زیرا در سطح استان کرمان با توجه به ذائقه موجود ضرورتی به  خرید تامسون نداریم  زیرا کرمانی ها تامسون نمی خرند و البته میوه ایی است که زود فاسد می شود.

رییسی تاکید کرد: فردا کمیسیون تعییت قیمت  برگزار  می شود که  به محض اعلام قیمت نهاییف ما هم اقدام به خرید پرتقال کرده و در سردخانه های  جیرفت  که اماده شده است ذخیره خواهیم کرد.

وی افزود:  سیب قرمز ارزان تر است و باید ما پنجاه درصد سیب زرد و پنجاه درصد قرمز بخریم اما ما تنها  ۱۵ درصد سیب قرمز خرید و ذخیره سازی کردیم که باز هم به علت طرفداران سیب زرد در سطح استان  این محصول بیشتر خریداری شده است.

رییس جهاد کشاورزی به  توزیع اینترنتی میوه  که مورد مطالبه مردم بوده است اشاره کرد و گفت: در این راستا سامانه بازرگان را قصد داشتیم مورد استفاده قرار دهیم که  زیر ساخت های آن آماده نیست بنابر این از بین استارتاپ های کرمانی شرکت  “ژین مارکت ” در کرمان واجد شرایط خرید و فروش اینترنتی بود که  که از جمعه راه اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه سامانه مجازی خرید و فروش اغاز به کا رکرده است، گفت: برای هر کد ملی  در این سامانه تدبیر شده است که ۱۰ کیلو شکر، مرغ منجمد ۲ عدد و گوشت ۳ کیلو  و برنج هم  ۵ کیلو در ماه و به این سامانه واگذار شده است. 

خانم میر سادو  رییس جهاد کشاورزی جنوب هم در ادامه گفت: ما  تا کنون میزان ۱۱۰ تن ‪ سیب را ذخیره کرده ایم  که  ۸۰ تن سیب زرد و ۳۰ تن سیب قرمز این و در جنوب  ۳۲ غرفه مشخص شده است درشهرستان های جنوبی مشخص شده است.
 
وی تاکید کرد: در خصوص توزیع  هوشمند  در منطقه جنوب با تمام تلاش های انجام شده هنوز هیچ اعلام نظری به ما نشده است. 

سومین موضوعی که مورد بحث قرار گرفت  تعیین جدید قیمت برنج در سطح بازار بود که از وزارت خانه اعلام شده بود انواع برنج قیمت گذاری شده است که در ذیل انواع قیمت ها  مصوبه نامه اورده شده است.

با توجه به اینکه قیمت های سطح بازار  فراتر از قیمت های مصوب بود و عملیاتی کردن این مصوبه در نرخ برنج کار بسیار سختی عنوان شد مقرر گردید که  فاکتور خرید مبنای فروش فروشنده باشد و ناظران نیز در این زمینه به فاکتور ها استناد کنند که اگر کسی خلاف قانون اقدام به گران فرشی کرده است،جریمه شود.
 
در پایان مطرح شد که گشت های ویژه اقدام مشترک منترل بازار  از ۱۴ اسفند اغاز به کار خواهند که که تمامی دستگاه ها با همکاری هم  تا ۱۵ فروردین ظابطان ناظر قیمت ها در بازار باشند.

تعزیرات حکومتی گشت های نظارتی  را تحت عنوان اقدام مشترک را آغاز می کند که قیمت درج شده تولید مبنا است و فاکتور خرید محسوب خواهد شد که به این صورت است در اقلام مصرفی ها تنها ۳۰ درصد و غیر مصرفی هم ۲۰ درصد گرانتر فروشنده می تواند محصول خود را عرضه کند که با ارزش افزوده هم نباید رشد نا متوزانی داشته باشد.

انتهای پیام/  طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *