پایگاهی که از سرای سالمندان تبدیل به باشگاه جوانان شده است

پایگاهی که از سرای سالمندان تبدیل به باشگاه جوانان شده است

اسرا پورنخعی، فرمانده پایگاه ام‌الحسنین گفت: پایگاه از سرای سالمندان تبدیل به باشگاه جوانان شده است.

پایگاهی که از سرای سالمندان تبدیل به باشگاه جوانان شده است

اسرا پورنخعی، فرمانده پایگاه ام‌الحسنین در گفتگو با “اقطاع خبر” گفت: پایگاه ام الحسنین از زمانی فضل آبادی حدود دو سال پیش فرمانده این پایگاه بودند جزء پایگاه های بنام و برتر استان بوده و چه هم اکنون که بنده به عنوان خادم بسیجیان در سمت فرماندهی مشغول به انجام وظیفه هستم،بنده در حال تحصیل سطح سه حوزه (فوق لیسانس) هستم.

وی افزود: یکی از عواملی که باعث موفقیت پایگاه شده، حضور نوجوانان و جوانان در بحث اعضای شورای پایگاه است.

پورنخعی بیان کرد:  پایگاه ام الحسنین مجری طرح شهید بهنام محمدی در حوزه فاطمیه است از بین همین بچه های نوجوان کارسازی صورت گرفته و اعضای شورا ترتیب داده شده است، مسئول نیروی انسانی، تعلیم و تربیت، تربیت بدنی ، فضای مجازی و… از بچه های طرح شهید بهنام محمدی استفاده شده است و این خود عامل پیشرفت پایگاه بوده است.

 وی تصریح کرد: مسائل دیگری که باعث فعال بودن پایگاه و موفقیت آن شده که ما تعامل موثری با هیئت امنای مسجد و ائمه جماعت مسجد داریم و هر برنامه که در مسجد بخواهد صورت گیرد، جلسه هیئت اندیشه ورز برگزار می‌شود که متشکل از ائمه جماعت هیئت امنا، اعضای شورای پایگاه و مسئولین کانون مساجد پایگاه است. بعد از همفکری در جلسه نظری که مورد قبول همه‌ی اعضا باشد تصویب و عملی می‌شود و همچنین از وجود خیرین استفاده می‌کنیم.

پورنخعی گفت: عامل بعدی موفقیت تعامل خیلی خوبی با پایگاه برادران است،  پایگاه برادران شهید حسین ترکزاده از حوزه بیت المقدس. فرمانده این پایگاه و امام جماعت این مسجد همسر بنده،  وحید حجت زاده هستند، بالاخره بستر بسیار خوبی برای کارهای فرهنگی است چراکه رابطه‌ی صمیمی وجود دارد حتی بعضی از جلسات و برنامه ها را در خانه همفکری و اجرا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور جوانان مرد هم در مسجد بیشتر دیده می‌شود بقول یکی از عزیزان مسجد از سرای سالمندان تبدیل به باشگاه جوانان شده است، این پایگاه قبلا محل تجمع افراد سن بالا بود ولی از وقتی که خودم و همسرم آمده ایم تمام افرادی که در این پایگاه هستند جوان و نوجوانند و پایگاه ما در تابستان برای اوقات فراغت مخاطبین خود در سطح کودک، نوجوان، جوان و میانسال برنامه های متنوعی را اجرا کرده و ان شاءالله اجرا خواهد کرد و برنامه هایی از قبیل حفظ قرآن، پته دوزی، عروسک بافی، گلسازی و حتی برنامه های ورزشی مثلا دفاع شخصی.

پور نخعی بیان کرد:  مسئله بعدی اینکه علاقه خود بنده، همسر بنده، اعضای پایگاه برای کار فرهنگی هست، باوجود اینکه بنده متأهل و دارای چهار فرزند خردسال ۹ ساله، ۸ ساله، ۴ساله و تقریبا ۱ ساله هستم تقریبا کمتر اتفاق افتاده که بخواهم پایگاه را تحویل دهم زیرا نیروهای جوان پایگاه خودشان کارهایشان را انجام می‌دهند.

این زن موفق ادامه داد:  شبکه سازی در پایگاه ما صورت گرفته است و اعضای شورا به مسئولین مربوطه خود در ارتباط هستند و بنده فقط بعنوان نظارت کننده بر برنامه در پایگاه هستم و اینگونه نیست که تمام کارهای پایگاه بر دوش بنده باشد و باعث خستگی و دلزدگی شود و اگر زمانی هم قصد کنارهگیری داشتم اعضای شورا دلگرمی و قول مساعدت بیشتری به بنده می‌دادند.

وی افزود: برنامه های زیادی در بحث فرهنگی، تربیتی، اجتماعی در سطح پایگاه صورت گرفته است برای مثال: برنامه ای که برای خود بنده جالب بود و بازتاب خوبی داشت، تقدیر از مادران چهار فرزند به بالا و مادرانی که زیر ۴۰ سال داشتند بود روز میلاد حضرت زهرا (س) جشن مفصلی در مسجد برگزار شد که حدود دو هفته قبل از آن مادران نامبرده درسطح محله شناسایی شدند و از وجود خیرین استفاده شد.

پور نخعی گفت: قطعه ای از فرش حرم امام رضا به آن ها هدیه داده شد و یک کتاب با عنوان (تنها گریه کن) که خاطرات مادر شهید معماریان است، مادر شهیدی که خود پنج فرزند داشت و در نبود همسرشان به سختی بچه ها را بزرگ کردند از لحاظ اخلاقی و تربیتی بچه ها در زندگیشان موفق بودند ما صلاح دانستیم که مادران این کتاب را مطالعه کنند تا به سختی هایی که در زمان تربیت فرزند تحمل می‌کنند، وجود فرزندانشان به دیده نعمت نگاه کنند و انرژی بگیرند. 

ایشان در ادامه گفت: همچنین تصمیم گرفته شد از بین کسانی که به آن ها کتاب اهدا شد یک آزمون گرفته شود و به نفرات اول تا سوم هدیه داده شود، الحمدلله با کمک خیرین برنامه بدین شکل جلو رفت که نفرات اول تا سوم خود مادر و تمام اعضای خانواده‌اش رایگان به سفر شهر مقدس قم و پابوس حضرت فاطمه معصومه روند به این ترتیب هر سه خانواده‌ مشخص شدند و در بازه زمانی متفاوت به این سفر معنوی رفتند و بسیار راضی بودند.

وی تصریح کرد: همان شب جشن یکی از خانواده هایی که برنده سفر زیارتی شده بود به بنده گفت تنها جایی که بادل آمدم اینجا بودباتوجه به اینکه قبل ایشان برای تقدیر و تشکر دعوت شده بودند، ایشان با چهار فرزند خود به مراسم آمده بودند و شخصی به ایشان خرده گرفته بود که چرا با ۴ فرزند خود به مراسم آمده است. ایشان جریان را به وی گفتند و آن شخص با تعجب گفت بالاخره جایی هم پیدا شد که از شما مادران با فرزندان بیشتر تشکر شود.

 وی ادامه داد: برنامه دیگری که الحمدلله بازدهی خوبی داشت طبقه بالای مسجد را به کمک نوجوانان و جوانان مسجد تزیین کردیم و آنجا را محل مراسم عقد زوج های جوان قرار دادیم و طی رایزنی هایی که انجام شد قرار شد هر زوجی که در مسجد مراسم عقدش انجام می‌شود سفره عقد، چادر عقد و آرایشگاه رایگان و عاقد نیم بها سعی شد از این مزایا استفاده شود تا حضور جوانان در مسجد بیشتر شود.

پور نخعی بیان کرد:  که تقریبا مراسم ۸ زوج جوان در مسجد در طول بازه زمانی دو سال توانستیم مراسم عقدشان را برگزار کنیم. در بحث کمک های مؤمنانه حوزه های خواهر و برادر حضور پررنگی داشتند چه در بحث مواد خشک و چه در پخت غدای گرم فعالیت خوبی داشتند. حتی در زمان کرونا سوپ پخته و تهیه شد و در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شد.

وی در پایان گفت: همچنین در بحث تهیه جهیزیه مسجد و پایگاه فعال بودند. یکسری جهیزیه کامل برای دختری که متأسفانه پدر و مادرش از هم جدا شده بودند و واقعا وضعیت مالی خوبی نداشتند، به ایشان اعطا گردید. و در کنار این جهیزیه کامل، به عروس خانم های دیگر، اقلامی چون گاز، یخچال و وسایل دیگری هم تهیه و به این بزرگواران اهدا شده است.

وی افزود: با وجود چهار فرزند هیچ وقت از کار و خدمت به مردم کنارگیری نمیکنم و برعکس هر شخصی که میگوید فرزند زیاد باعث جلوگیری از موفقیت است ولی من و همسرم این مورد را اصلا قبول ندارم و با اینکه فاصله سنی فرزندانم کم است ولی بازم با شوق و ذوق زیاد کارم را پیگیری می کنم.

انتهای پیام/ تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *