پروژه مسکن بلدالامین سرعت گرفته است/ بدعهدی‌ دستگاه‌ها پروژه را طولانی کرد

پروژه مسکن بلدالامین سرعت گرفته است/ بدعهدی‌ دستگاه‌ها پروژه را طولانی کرد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان گفت: بی توجهی مسئولین برخی دستگاه‌ها به تامین زیر ساخت‌ها سبب روند کند پروژه بلدالامین شده است.

پروژه مسکن بلدالامین سرعت گرفته است/ بدعهدی‌ دستگاه‌ها پروژه را طولانی کرد

به گزارش سروی اقتصادی اقطاع خبر؛ به نقل از روابط عمومبی راه و شهرسازی رضا حافظی در توضیح روند اجرای پروژه مسکن بلدالامین، گفت: زمین‌های پروژه متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام هستند و هیچ مالکیت دولتی روی آنها وجود نداشته است. 

حافظی ادامه داد: توافقی میان ستاد اجرایی فرمان امام با وزیر راه و شهرسازی انجام شد تا این اراضی در قالب طرح ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرند. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمان گفت: در این پروژه، افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن به ستاد اجرایی فرمان امام معرفی شدند. پیمانکاران پروژه نیز خارج از استان و توسط ستاد اجرایی تعیین شدند تا در قالب سه فاز عملیات ساخت آغاز شود. 

وی بیان کرد: از همان ابتدا نیز پروژه سرعت چندانی نداشت که یکی از دلایل آن چون زمین‌ها کاربری کشاورزی و زراعی داشته و آب قنات از آنها عبور می‌کرده، مرحله تحکیم بستر و آماده‌سازی زمین، طولانی و هزینه‌بر شد.
 
حافظی تصریح کرد: یکسری بدعهدی‌ دستگاه‌ها از جمله عدم صدور پروانه ساختمانی و ندادن آب و برق و گاز کارگاهی، باعث طولانی شدن پروژه شد و در نهایت با افزایش قیمت‌ها و تورم، پیمانکار فاز یک و دو عملیات اجرایی را تعطیل کردند. 

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله فقط پیمانکار فاز سه پروژه کار می‌کرد و تعطیلی موجب اعتراضات مردمی شد. 
حافظی ابراز داشت: رایزنی‌ها با ستاد اجرایی صورت گرفت و به تغییر پیمانکاران فازهای یک و دو انجامید که البته این کار هم با وقفه صورت گرفت. در نهایت فاز یک و دو پروژه هم به پیمانکار فاز سه سپرده شد و الان پروژه فعال است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمان گفت: ثبت‌نامی‌ها در فاز سه و دو، مبلغ ۹۰ میلیون تومان و فاز اول فقط ۴۰ میلیون تومان پرداخت کردند. 
وی اظهار داشت: در فاز سه، کار ساخت با سرعت در حال انجام است و اسکلت‌سازی چند بلوک تمام شده و در حال دیوارچینی هستند. فاز یک هم در حال کار هستند و سرعت کار به تدریج افزایش می‌یابد. 

حافظی عنوان کرد: در فاز دو پروژه که تغییر پیمانکار با وقفه صورت گرفت، مقداری سرعت عمل کار کمتر است و در حال اجرای ستون‌های طبقه اول هستند و نگرانی شهروندان از سرعت عمل پایین کار است. 

وی تصریح کرد: دو هفته قبل در نشست با ستاد اجرایی فرمان امام، دغدغه و نگرانی شهروندان انتقال داده شد و قول دادند فازها را با سرعت بیشتری فعال کنند و پیمانکار نیروهای بیشتری در پروژه به کار گیرد. 

وی تصریح کرد: از موضوعات اساسی که شاید مردم به آن توجه نمی‌کنند و باعث گلایمندی می‌شود، این است که پروژه‌‌ میزان زیادی کار تحکیم بستر و مکانیک خاک دارد که تا انجام نشود، نمی‌توان اقدام دیگری را در فونداسیون و اسکلت‌بندی و ستون انجام داد. 

حافظی بیان کرد: تحکیم بستر نیز کار هزینه‌بر و با سرعت پایینی است. مردم باید این مسئله را در نظر داشته باشند‌ که بخشی از کار در زیر زمین انجام می‌شود و هزینه‌های زیادی هم دارد. 
وی افزود: برای هر بلوک ساختمانی ۳۰ میلیارد تومان هزینه تحکیم بستر شده است. امیدواریم پیمانکار هم با افزایش نیرو، کار ساخت را با سرعت بیشتری پیش ببرد. کارفرمای پیمانکاران ستاد اجرایی است و باید از آنها مطالبه شود. 
 
حافظی بیان کرد: ۱۶۰۰ نفر در سه فاز این پروژه هستند که تا ۹۰ میلیون تومان پرداختی داشتند و پروژه برای آنها آغاز شده و کار در حال انجام است. ۱۲۰۰ نفر دیگر هم به این پروژه متصل شدند اما هنوز برای آنها تعریف پیمانکار نشده است که ستاد اجرایی قول داده در آینده نزدیک پیمانکار را مشخص کند.  

وی اضافه کرد: کل پروژه ۸ فاز است که همه آنها ثبت‌نام و تکمیل شده و الان دو فاز ۶۰۰ تایی است که ستاد برای آنها کار فراخوان مناقصه برای پیمانکار را در حال انجام دارد و ۱۲۰۰ نفر بعدی هم ان شاالله شروع می‌شود. در کل ۳ هزار نفر به پروژه بلدالامین متصل شده‌اند و حدود هزار نفر خالی است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمان گفت: استانداری، راه و شهرسازی و ستاد اجرایی با شهرداری بحث داریم که پروانه‌های ساختمانی صادر نشده است. الان برای ۱۵۰۰ واحد در دست اجرا پروانه صادر نشده است.

وی گفت: عدم همکاری‌هایی که در کار اتفاق افتاد، باعث شد تا پروژه با سرعت عمل پیش نرود.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *