پیامبر(ص) هویت زن را احیا کرد/ بالاترین جهاد تبیین را حضرت زهرا(س) انجام دادند

پیامبر(ص) هویت زن را احیا کرد/ بالاترین جهاد تبیین را حضرت زهرا(س) انجام دادند

مهدی طائب گفت: بالاترین جهاد تبیین را حضرت زهرا سلام الله علیها انجام دادند و اگر این بانوی گرانقدر نبودند، امروز اسلام نبود و معرفی زن یکی از جهادهای تبیین ایشان بود.

پیامبر(ص) هویت زن را احیا کرد/ بالاترین جهاد تبیین را حضرت زهرا(س) انجام دادند

به گزارش اقطاع خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب پیش از ظهر امروز در نشست با محور منظومه فکری مقام معظم رهبری در موضوع زن در جمع بانوان کرمانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام علی علیه السلام گفت: منظومه فکری رهبری در مسئله زن همان منظومه فکری امام راحل و منظومه فکری ایشان، منظومه فکری اسلام ناب محمدی است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه در رابطه با زن در اسلام با تحریف تاریخی مواجه هستیم که این اقدام عامدانه است، عنوان کرد: این مسئله موجب شد، اسلام در طول تاریخ نتواند کمر راست کند.

وی بیان کرد: اسلام ناب با فکر و فطرت مردم سر و کار دارد و مهم این نیست که در نبرد، نیروی سرکوب گر زیاد داشته باشیم؛ مهمتر این است که طرف مقابل را از انگیزه نبرد بندازید.

حجت الاسلام و المسلمین طائب تصریح کرد: پیامبر به دستور اسلام به زن هویت بخشید و هویت زن را احیا کرد؛ هویت زن در عربستان آن زمان، تابع هویت زن در غرب که در آن زمان یونان بود، بود و هم اکنون در غرب هر چه تعبیر وجود دارد، تعبیر یونانی است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار ابراز کرد: در فلسفه یونان که فلسفه افلاطون و ارسطو بود؛ اصل انسان، مرد و کمال هم برای مرد است؛ در فسلفه یونان تمام موجودات برای مرد خلق شده اند تا مرد به کمال برسد از جمله موجوداتی که برای مرد لازم بوده زن بوده است.

وی ادامه داد: این روایت که از پیامبر(ص) نقل شده است که زنان ناقص العقول هستند، جعلی است؛ این حرف ها بعد از پبامبر زده شده است تا بانوان در اجتماع حضور نداشته باشند و قرآن فرا نگیرند؛ این در حالی است که زنان ستون فقرات یک جامعه هستند
و در اسلام تربیت فرزندان به دست بانوان است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب با اشاره به اینکه جهاد به سیف برای آقایان و جهاد به لسان مشترک بین بانوان و آقایان است، اظهار کرد: بالاترین جهاد تبیین را حضرت زهرا سلام الله علیها انجام دادند و اگر این بانوی گرانقدر نبودند، امروز اسلام نبود و معرفی زن یکی از جهادهای تبیین ایشان بود.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین خاطر نشان کرد: ما در زمینه جهاد به سیف چیزی کم نداریم و دشمن می خواهد، عقبه عمیق فرهنگی ما را خراب کند و کانون خانواده اولین عقبه فرهنگی است؛ بنابراین  امروز بار سنگینی بر دوش یکایک ماست.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *