چگونه از فضائل ماه معظم شعبان بهره ببریم؟

چگونه از فضائل ماه معظم شعبان بهره ببریم؟

کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه شعبان بهترین فرصت شب زنده‌داری، مناجات با خدا، قرآن خواندن و روزه‌داری است.

چگونه از فضائل ماه معظم شعبان بهره ببریم؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کرمی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ گفت: سفارش بسیاری به مناجات با خداوند در ماه شعبان شده است؛ این ماه از ماه‌های منسوب به پیامبر(ص) است.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: از جمله ویژگی‌های ماه شعبان این است که ولادت ائمه معصومین علیهم السلام در این ماه زیاد است، ولادت امام حسین علیه‌السلام، امام سجاد علیه‌السلام، حضرت ابوالفضل علیه‌السلام، حضرت علی اکبر علیه‌السلام و امام زمان(عج) در ماه شعبان است.

وی ادامه داد: خواندن مناجات شعبانیه وارده از حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام و همچنین بر خواندن صلوات شعبانیه در هر روز این ماه تأکید شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کرمی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های ماه شعبان این است که خداوند در رحمت خود را به روی بندگانش باز کرده و آن را مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان قرار داده است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه به روزه گرفتن در ماه رجب و شعبان بسیار سفارش شده است، ابراز کرد: خداوند واسطه‌های بسیار خوبی را در ماه شعبان برای ما قرار داده تا به آن متوسل شویم.

وی با اشاره به اینکه در ماه شعبان هیچ روز عزایی نداریم، خاطرنشان کرد: کسانی که اهل مناجات و احیا هستند، ماه شعبان بهترین فرصت شب زنده‌داری، مناجات با خدا، قرآن خواندن و روزه‌داری است که می‌توان از آن استفاده و بهره‌برداری کرد.

انتهای خبر/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *