کشف و پرورش استعداد در سایه حمایت اثرگذار می‌شود

کشف و پرورش استعدادها در سایه حمایت اثرگذار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: پرورش استعدادها، سبب اثرگذاری و نقش‌آفرینی نخبگان و در‌نهایت حل مسائل استان می‌شود.

کشف و پرورش استعدادها در سایه حمایت اثرگذار می‌شود

قاسم سرگزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» در خصوص فعالیت بنیاد نخبگان در استان کرمان گفت: این مجموعه مأموریت‌های خود را در قالب «سند راهبردی کشور در امور نخبگان» تعریف کرده است که ایستگاه‌های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی در تمامی حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و غیره است، همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خودشان خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان ادامه داد: این نهاد برای طیّ مسیر نخبگی، ایستگاه‌هایی را طراحی و به‌منظور تشویق و ترغیب صاحبان استعدادهای برتر و رسیدن به مرحله اثرگذاری، در هر یک از این نقاط تسهیلاتی را برای مشمولان در نظر گرفته است که هر فرد بر‌اساس فعالیت‌های نخبگانی‌اش و جایگاهی ‌که در آن قرار دارد، امکان بهره‌مندی از تسهیلات مطابق ضوابط بنیاد را خواهد داشت.

سرگزی اذعان کرد: ما فرایند شناسایی نخبگان را از دوران آموزش ابتدایی تا دوران سرآمدی طراحی کرده و توانمندسازی و توسعه فعالیت‌های اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف را در قالب ضوابط و مقررات مصوّب اجرایی کرده است و از هر طرح و ایده حمایت می‌کنیم. 

وی اذعان کرد: نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه گماری از سیاست‌های اصلی این نهاده است که برای هر کدام مسیری اعم از پرداخت تسهیلات و تکریم این قشر تا الگوسازی از آنان در جامعه طراحی شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان به انواع طرح‌های حمایتی این نهاد پرداخت و گفت: بنیاد برای تمامی افراد صاحب‌ ایده برنامه حمایتی دارد، طرح اجتماع دانش‌آموزان مستعد که در قالب سه عرصه حمایتی مانند؛ طرح شهاب، طرح ایران‌گشت و طرح شناسایی و همکاری با کانون‌های تربیت مستعدان و آینده‌سازان است. 

سرگزی ادامه داد: دومین بسته حمایتی به دانشجویان و طلاب تعلق دارد که در قالب چهار طرح، شهید وزوایی، احمدی روشن، شهید بابایی و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویی و طلاب تعریف شده است. 

وی اذعان کرد: سومین عرصه حمایتی بنیاد به اجتماع دانش‌آموختگان برتر تعلق دارد که در هفت طرح شهید صیاد شیرازی، شهید احدی، شهید چمران، شهید رهنمون، شهید طهرانی‌مقدم، شهید رضوی، شهید شهریاری و طرح مرحوم کاظم آشتیانی تعلق دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در ادامه به حمایت از مخترعان و نوآوران برگزیده اشاره کرد و گفت: طرح شهید فخری‌زاده و توسعه رویدادهای نخبگانی مختص این قشر بوده و حمایت‌های خوبی هم از نخبگان در این عرصه شده است.

سرگزی اذعان کرد: برای حمایت از اجتماع حوزه‌های تخصصی نیز چندین طرح عنوان و برنامه‌ریزی شده است که شامل توسعه فعالیت‌های برگزیدگان عرصه‌های هنری، ادبی، قرآنی و صنعتی است که طرح بورسیه صنعت در استان کرمان نیز در حال اجراست.

وی در پایان بر حمایت از کشف و پرورش استعدادها در نهایت اثرگذاری و نقش‌آفرینی نخبگان در سطح جامعه و حل نظام مسائل استان تأکید و خاطر نشان کرد: همه کسانی که در عرصه نخبگانی صاحب ایده و سبکی هستند می‌توانند از طریق https://sina.bmn.ir/  از طرح‌های حمایتی در سطح کشور استفاده کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *