کشف 157 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان /ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند عزم جدی مسئولان

کشف ۱۵۷ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان /ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند عزم جدی مسئولان


به گزارش اقطاع خبر؛ علیرضا سوری رییس پلیس مبارزه مواد مخدر فرمانده انتظامی استان کرمان ظهر امروز در رابطه با گزارش عملکرد یکساله، مبارزه با خرده فروشان، دستگیری معتادان متجاهر و اقدامات فرهنگی پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: استان کرمان به جهت موقعیت جغرافیایی و مجاورت آن با کشورهای مرزی از جمله افغانستان و پاکستان و حمل و نقل ترانزیتی حساسیت کار پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان را بیشتر کرده است.

وی گفت: تا اسفند ماه سال جاری بیش از ۱۵۷ تن کشفیات انواع مواد مخدر را در استان کرمان داشتیم که ۲۸ درصد کشفیات کل کشور را تشکیل می دهد و کرمان رتبه اول کشفیات داریم و با اینکه استان مرزی و ورودی نیستیم و این میسر نیست مگر به لطف خداوند و اطلاع رسانی اصحاب رسانه.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان همچنین به بحث توقیفات خودرویی پرداخت و افزود:از ابتدای سال تاکنون  ۲۱۶۳ خودرو و ۱۵۱ موتورسیکلت توقیف، ۱۶۲ سلاح کشف و ۱۶۷ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده است.

سوری همچنین از  ۳۴درگیری مسلحانه خبرداد و گفت: این درگیری ها ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و  ۱۰ هزار و ۹۴ پرونده نیز در راستای مواد مخدر تشکیل شده است.

وی، ۳۲۹ پلمپ اماکن و منزل؛ تقدیم ۶ شهید به نظام و ۱۴ جانباز را از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی عنوان کرد.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ۴ هزار و ۹۷۵ خرده فروش و ۴ هزار و ۸۳۱ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سوری مجموع کل دستگیر شدگان مواد مخدر را از ابتدای سال تاکنون ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۱۳ شرور مسلح به هلاکت رسید و ۲۵ نفر دستگیر و ۳۳ خودرو توقیف و ۱ سلاح کشف گردید.

 وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۴۰ طرح در استان جهت مبارزه با مواد مخدر انجام شده، اذعان کرد: در این طرح‌ها ۴۷ هزار و ۵۷۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۶۰۲۷ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان به ماموریتها و عملیات مشترک اشاره کرد و افزود: تاکنون  ۲۲۸ عملیات مشترک با سایر استان‌ها  صورت گرفته که بیش از ۵۳ تن کشفیات در برداشته است و همچنین در راستای کشفیات ۱۳۹ مورد بارها با تناژ بالا  بوده است.

سوری خاطرنشان کرد: در خصوص معتادین متجاهر باید قدم های زیادی بر داشته شود و در حال حاضر از نظر  کمی و کیفی کار زیادی باید انجام  شود.

وی با اشاره به اینکه بجای اینکه سالی چندین هزار نفر به کمپ ها برده شود، سعی کنیم از تعداد بازگشت آنها جلوگیری نماییم، گفت: هر چند ظرفیت سازی کمپ ها افزایش یابد،اما باز نیاز به فعالیت بیشتری در این زمینه است باید کاری که وقتی معتادان از کمپ رها شده و مجددا به جامعه بر می گردند برخورد جامعه و مردم علی الخصوص بیکاری سبب نشود که او مجددا به چرخه اعتیاد برگردد.

انتهای پیام/نامجو

  https://armanekerman.ir/vdccepqs42bqi18.ala2.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *