کمبود حمایت از شاعران آیینی در زمینه چاپ و نشر شعر

کمبود حمایت از شاعران آیینی در زمینه چاپ و نشر شعر

شاعر کرمانی گفت: یکی از دغدغه‌های شاعر آیینی، کمبود حمایت از شاعران در زمینه چاپ و نشر شعر در این زمینه است.

کمبود حمایت از شاعران آیینی در زمینه چاپ و نشر شعر

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ زینت کریمی‌نیا دبیر بازنشسته درس شیمی آموزش و پرورش است که هم‌اکنون به عنوان موسس و مدیر یک مجتمع آموزشی به فعالیت فرهنگی خود ادامه می‌دهد.

کریمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ در خصوص علت علاقه خود به سرودن شعر گفت: علاقه به شعر و ادبیات در خانواده ما موروثی است؛ در کودکی کتاب زیاد می‌خواندم و اگر از من سوال می‌کردند، می‌خواهی چه‌کاره شوی، جواب می‌دادم، دوست دارم نویسنده شوم، در حالی که هیچ شناختی در زمینه نویسندگی نداشتم.

این شاعر آیینی کرمانی ادامه داد: در دوران دبیرستان انشاهای خوبی می‌نوشتم اما فکر نمی‌کردم که شعر هم بتوانم بگویم تا اینکه وقتی از دبیرستان فارغ‌التحصیل و وارد دانشگاه شدم به‌دلیل دلتنگی، برای مدیر مدرسه‌‌ام متنی را نوشتم که به شعر شباهت داشت و زمانی که در روستا معلم شدم، در اوقات فراغتم، شعرهایی می‌نوشتم و اولین بار چند رباعی برای مجله تربیت ارسال کردم که مورد تشویق سردبیر قرار گرفتم و چاپ شد.

وی بیان کرد: از ابتدا سبک شعرهایم آیینی بود و به‌ویژه با توجه به زمینه مذهبی خانواده و به‌خصوص علاقه‌ای که به امام حسین‌ علیه‌السلام داشتند، مسلما بنده هم گرایش زیادی به اشعار عاشورایی داشتم که البته مدت زیادی به‌دلیل مشغله، تدریس متفاوت و داشتن فرزندان کوچکم شعر را کنار گذاشتم.

کریمی‌نیا عنوان کرد: زمانی که جشنواره دفاع مقدس اولین بار برگزار شد، بخش‌نامه‌ای در این زمینه به مدارس ارسال شد و در این جشنواره شرکت کردم و من که تا آن روز در هیچ انجمن ادبی شرکت نداشتم، توسط انجمن دفاع مقدس دعوت و در جلسات هفتگی آن شرکت کردم و از آن سال تاکنون حدود ۲۰ سال است که فعالیت مستمر در زمینه شعر دفاع مقدس و آیینی دارم و در جشنواره‌های متعددی عنوان برگزیده را کسب کردم.

این شاعر آیینی کرمانی ابراز کرد: معتقدم شعر دفاع مقدس، شاخه‌ای از شعر عاشورایی است؛ به این دلیل که شهدای ما با انگیزه یاری امام حسین علیه‌السلام به جبهه تا رفتند و در واقع به قیام عاشورا وصل شده‌اند و پاسخ «هل من ناصر ینصرونی» امام علیه‌السلام را دادند و اگر به خانواده شهدا مراجعه کنیم مادران بزرگوار شهدا خود را پیرو حضرت زینب سلام‌الله‌علیها معرفی می‌کنند.

وی اظهار کرد: برخی از اشعارم که در مداحی‌ها قابل استفاده هستند در کتابی به‌نام «هوای امشب چشمم» چاپ شد و کتاب دیگری به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با نام «همراه با باران» در حال چاپ است که امسال منتشر خواهد شد.

کریمی‌نیا با بیان اینکه معتقدم باید به شعر از نظر محتوایی و ادبی کیفیت بخشیده شود، عنوان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، یکی از اشعارم را در گروه مجازی مداحان کشور گذاشتم و دکتر مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور از این شعر تعریف کردند و انگیزه من برای سرودن شعر چندین برابر شد.

این شاعر آیینی کرمانی گفت: شاعران جوان حتما از محضر اساتبد استفاده کنند و شاعران آیینی مطالعه خود را علاوه بر ادبیات در سیره و زندگی امامان و تاریخ اسلام و عاشورا بالا ببرند و به عبارت دیگر عارف به اهل‌بیت علیهم‌السلام باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شاعر آیینی، کمبود حمایت از شاعران در زمینه چاپ و نشر شعر این زمینه است، خاطرنشان کرد: انتشار کتاب‌ها به‌صورت صوتی خوب است و البته بنده فعلا در مرحله کتاب چاپی هستم و به انتشار کتاب به صورت صوتی فکر نکرده‌ام.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *