۳۰۷۰ پرونده در سالجاری منجر به صلح و سازی شد/ عضویت بیش از ده هزار کرمانی در سامانه سجام قوه قضائیه

۳۰۷۰ پرونده در سالجاری منجر به صلح و سازی شد/ عضویت بیش از ده هزار کرمانی در سامانه سجام قوه قضائیه

سید مهدی قویدل گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۴ برنامه منطبق با سند تحول قوه قضاییه در دستور کار بوده است.

۳۰۷۰ پرونده در سالجاری منجر به صلح و سازی شد/ عضویت بیش از ده هزار کرمانی در سامانه سجام قوه قضائیه

به گزارش اقطاع خبر؛ سید مهدی قویدل صبح امروز در نشست مطبوعاتی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم از دهه ۸۰ به دستور رییس قوه قضاییه وقت ابلاغ شد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال ۹۴ قانون پیشگیری از وقوع جرم تصویب شد که کلیه دستگاههای فرهنگی و اجتماعی مکلف شدند با دستگاه قضایی در جهت پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه رکن اصلی برنامه های معاونت اجتماعی شورای پیشگیری از وقوع جرم است، ابراز کرد: جلب مشارکتهای مردمی از ارکان اصلی برنامه های این معاونت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در موضوع مشارکت های مردمی از ظرفیت نخبگان، بسیجیان، هیات های مذهبی، خیریه ها و سمن ها و اصحاب رسانه به صورت ویژه استفاده می شود.

قویدل افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۴ برنامه منطبق با سند تحول قوه قضاییه در دستور کار بوده است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سطح استان با استفاده از ظرفیت های قضایی، دستگاه های فرهنگی و متولی موضوعات پیشگیری برنامه ریزی شده است؛ همچنین موضوع پیشگیری و کاهش تصادفات، ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مواد مخدر، پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز، ارائه راهکارهای پیشگیری از جرائم سایبر و غیره از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: مشاوره و آموزش های قبل از ازدواج و حین ازدواج، برگزاری دوره های رشد مدار برای تربیت فرزندان ویژه والدین و راه اندازی مراکز فرزندان طلاق از دیگر اقدمات صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۰۷۰ پرونده در سال ۱۴۰۰ منجر به صلح و سازی شد که به دستگاه قضایی نرسید، تصریح کرد: طرح اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی که ابتکار استان کرمان بود، اجرا شد.

قویدل بیان کرد: در اواخر سال ۹۸ رییس وقت قوه قضاییه دستورالعملی را ابلاغ کرد و سامانه ای ایجاد شد که در سند تحول هم به آن اشاره شده و تاکید رهبر انقلاب است؛ سامانه جامع ارتباطات مردمی که همه اقشار می توانند از طریق تلفن همراه ثبت نام کنند و مردم می توانند گمنام یا با نام گزارش دهند.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: در موضوع کرونا، احتکار و مسائل بهداشتی بیش از دو هزار گزارش از سامانه سجام داشته ایم.

وی افزود: مواردی که مردم گزارش می دهند به دستگاه های مربوطه اعلام می شود و پیگیری می کنیم؛ اگر مسئولان انجام ندهند دادستان به عنوان ترک فعل پیگیری می کند و گاهی هم اعلام جرم است که به دادستان ها ارجاع داده می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اخذ پیشنهادات،راهکارها و نقطه نظرات نخبگان برای اجرای برنامه های پیشگیرانه نیز جز برنامه های این سامانه است و تا کنون ۱۰ هزار و هفتاد نفر در سامانه سجام در سطح استان کرمان ثبت نام کرده اند که گزارشهای ارسالی این افراد کاملا محرمانه است.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *