۵ ساعت قطعی در مقابل ۱۹ ساعت برق رایگان برای کشاورزان/ دریافت پاداش با اجرای تعطیلات و تعمیرات دوره ای برای مشترکین صنعتی

۵ ساعت قطعی در مقابل ۱۹ ساعت برق رایگان برای کشاورزان/ دریافت پاداش با اجرای تعطیلات و تعمیرات دوره ای برای مشترکین صنعتی

حمید علیزاده گفت:هدف از اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه، تغییر در خطوط و فرآیندهای تولیدی کارخانجات در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه به منظور کنترل اوج بار شبکه‏ های توزیع برق و بهره‏ مندی مشترکان است که از پاداش همکاری برخوردار می شوند.

۵ ساعت قطعی در مقابل ۱۹ ساعت برق رایگان برای کشاورزان/ دریافت پاداش با اجرای تعطیلات و تعمیرات دوره ای برای مشترکین صنعتی

حمید علیزاده مدیریت مصرف برق صنایع و کشاورزی شرکت توزیع برق کرمان در گفتگو با “اقطاع خبر “در خصوص وضعیت توزیع برق در شمال استان بر اساس مصوبه های اعلامی وزارتخانه عنوان کرد: ۰٫۵ درصد مشترکین در حوزه شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان، صنعتی و مصرف انرژی آنها ۲۰درصد از انرژی مصرفی کل مشترکین است.
 
وی ادامه داد: با توجه به تصویب نامه هیات وزیران؛ وزارت نیرو موظف است با هماهنگی وزارت صمت نسبت به تعیین سهمیه مصرف برق صنایع در دوره محدودیت اقدام کند.

علیزاده تاکید کرد: با تفاهم صورت گرفته؛ سهمیه مصرف انرژی با لحاظ کردن طرح تعطیلات و تعمیرات، و جابجایی تعطیلات هفتگی مشترکین صنعتی و تقسیم بندی صنایع به سه گروه ، از سمت وزارت صمت تعیین و اعلام شده است.

مدیریت توزیع و مصرف برق عنوان کرد: گروه اول صنایع انرژی بر مانند واحدهای فولادی و سیمان هستند  که طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه برای این گروه پیش بینی شده است.

وی افزود: گروه دوم صنایع مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که طرح جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته در نظر گرفته شده است.

علیزاده افزود: گروه سوم صنایع خارج از شهرک های صنعتی که طرح کاهش بار مصرفی در ساعات اوج مصرف برای این گروه در نظر گرفته شده است.

اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات دوره ای برای مشترکین صنعتی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور

مدیریت مصرف و توزیع شرکت برق شمال کرمان ادامه داد: مشترکین صنعتی که برنامه تعطیلات و تعمیرات دوره‏ ای خود را با هماهنگی شرکت توزیع برق شمال استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه تعیین و اجرایی کنند، مشمول پاداش همکاری  نیز می‏ شوند.

وی با بیان اینکه واحد های صنعتی خارج از شهرک های صنعتی می‏ توانند همکاری خود را در ساعات اوج مصرف تعیین و عملیاتی کنند، افزود: هدف از اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه، مدیریت و اجرای هرگونه عملیات سرویس و نگهداری تجهیزات و ماشین‏ آلات تولیدی، تعطیلات سالانه احتمالی، تغییر در خطوط و فرآیندهای تولیدی و مواردی از این قبیل در کارخانجات در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه به منظور کنترل اوج بار شبکه‏ های توزیع برق و بهره‏ مندی مشترکان است که  از پاداش همکاری برخوردار می شوند.

علیزاده عنوان کرد: کاهش استفاده از برق در اوقات پیک روز، انتقال تعطیلی از روز جمعه به یکی دیگر از ایام هفته، بهره‏ گیری از دیزل ژنراتور و تقلیل بار مصرفی کارخانه از جمله موارد همکاری صنایع با صنعت توزیع برق استان کرمان برای اجرای این طرح است.

مشترکان کشاورزی با قطع ۵ ساعته الکتروپمپ از ۱۹ ساعت برق رایگان استفاده کنند

مدیریت مصرف و توزیع برق شمال استان تاکید کرد: اطلاعیه اعلام برنامه زمان‏بندی تعطیلات و تعمیرات تابستان سال ۱۴۰۱ برای مشترکان صنعتی از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شده و این دسته از مشترکان می ‏توانند مراتب را با شرکت توزیع برق شمال استان هماهنگ کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به تصویب نامه یاد شده مشترکین کشاورزی با قطع برق الکتروپمپ چاه کشاورزی خود به مدت ۵ ساعت در ساعات اوج بار در سایر ساعت به مدت ۱۹ ساعت از برق رایگان استفاده کنند.

۳۵ درصد از مصرف برق در بخش کشاورزی است
مدیریت مصرف برق صنایع و کشاورزی شرکت توزیع برق شمال استان ابراز کرد: ۰٫۸ درصد از مشرکین در بخش کشاورزی و ۳۵ درصد از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند.

علیزاده در خصوص سوال کشاورزان در خصوص از دست رفتن حق ۀبری در زمان خاموش بودن موتور پمپ ها گفت: همراه شدن با برنامه های ابلاغی مستلزم تغییر در زمان آب دهی هم هست بنابر این صاحبان چاه های کشاورزی جهت بخشودگی صورتحساب ماهیانه ضمن رعایت روزانه ۵ ساعت قطع الکتروپمپ در مدت ۳۱ روز لازم است تغییراتی در زمان آبدهی داشته باشند.

انتهای پیام/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *