صدور گواهینامه رانندگی برای ناشنوایان برای اولین بار در استان کرمان – اقطاع خبر

نجفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان گفت: یکی از دغدغه های پلیس و قشر ناشنوا صدور گواهینامه بود که این امر پی گیری و با  آموزشگاه  رانندگی در میان گذاشته شد که مراحل قانونی آن بزودی اجرا خواهد شد.

به گزارش اقطاع خبر، عصر امروز با حضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان و رئیس هیئت ناشنوایان کرمان تفاهم نامه ای تحت عنوان «سخن یار مهربان» جهت ارائه خدمات از جمله صدور گواهینامه و راه اندازی سامانه پیامکی پلیس ۱۱۰ منعقد گردید.

یوسف نجفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان اظهار کرد: یکی از دغدغه های پلیس و قشر ناشنوا صدور گواهینامه بود که این امر پی گیری و با  آموزشگاه  رانندگی در میان گذاشته شد که مراحل قانونی آن بزودی اجرا خواهد شد.

نجفی افزود: ناشنوایان هنگام مراجعه به مراکز آموزشی حتما یک رابط به همراه خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای آموزش قشر ناشنوا موسسه راهگشا هماهنگ شد و از کلیه رانندگان ناشنوا خواسته می شود برای اطلاع سایر شهروندان تابلوی ناشنوایی را بر پشت اتومبیل خود نصب نمایند.

مولا رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان نیز در این مراسم عنوان کرد: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی در استان کرمان برای ناشنوایان قدم مهمی را برداشته که در سطح کشور بی نظیر است.

مولا گفت: نیروی انتظامی امنیت را به ناشنوایان بر گرداند و این اعتقاد را دارد که اجازه نمی دهد حتی یک نفر از جامعه از خدمات پلیس بی بهره باشد.

رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان بیان کرد: امید که این کار در سایر استان های کشور الگو شود.

وی خاطرنشان کرد: ناشنوایان چون نمی شنوند و نمی توانند تکلم کنند به همین دلیل جمله سازی را نمی دانند و ممکن است جملات  را پس و پیش بگویند.

مولا بیان کرد: به همین دلیل سعی کردیم قبل از رفتن آنها به جلسات آزمون کلیپی در راستای آموزش و طرح سوالات به صورت اشاره ای انجام شود تا آنها هنگام آزمون دچار مشکل نشوند.

به گزارش اقطاع خبر، در پایان این مراسم از طرح «سخن یار مهربان» رونمایی و همچنین سامانه پیامکی پلیس ۱۱۰ نیز راه اندازی شد.

انتهای پیام/نامجو

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *