مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به پتانسیل قطعه سازی در منطقه ویژه اشاره داشت و افزود: به دور از موازی کاری، مصمم هستیم در تکمیل چرخه تولید همراه باشیم و با تبادل تجربیات و راهنمایی های لازم در این زمینه ورود خواهیم کرد.
وی با اشاره به ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از زمین با کیفیت در منطقه یاد کرد و افزود: بحث آب هم از چند حوزه دنبال می شود.
بهرامی مدیرعامل شرکت کادک هم با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: از فروش ۲۰ میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۶ به فروش دو هزار میلیارد تومان قطعه در سال جاری رسیده ایم و از زنجیره تأمین با حدود شش، هفت سازنده به ۱۳۰ سازنده در حال حاضر رسیدیم که در کل کشور فعال هستند.
به گفته بهرامی تولید داخل اگرچه مشکلات خودش را دارد اما توجیه اقتصادی دارد. اما او معتقد است اکثر ذهنیت مدیران کشور وارداتی است و حمایت از تولید تنها یک شعار است.
وی بعد مسافت و هزینه انتقال قطعات را به عنوان چالش ذکر کرد و گفت: سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به دلیل بعد مسافت یک مزیت به شمار می رود چون هرچه فاصله کمتر باشد قطعات کمتر آسیب می بینند.
مدیرعامل شرکت کادک تصریح کرد: اساسا ما شریک نمی شویم بلکه شراکت ما تضمین خرید است، ما به عنوان شریک تجاریِ سازنده هستیم و تقریبا در سال های اخیر نگذاشتیم کسی متضرر شود.
وی با استقبال از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، افزود: با شناخت پتانسیل منطقه و میزان سرمایه گذاری، که باید مشخص باشد، اوایل سال آینده تیم کیفی و ارزیاب اعزام خواهیم کرد و بر اساس آن در منطقه رفسنجان کار ایجاد می کنیم و بر طبق عدد اعلام شده، مواردی تعریف می کنیم که بتواند شرکت فعال باشد و بچرخد.
انتهای پیام/
منبع:آرمان