![حجاب، آوای ملکوتی جمال طلبی معنوی زن است حجاب، آوای ملکوتی جمال طلبی معنوی زن است](https://www.armanekerman.ir/images/docs/000136/n00136138-b.jpg)
بدون تردید عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه بشری اصلهایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست میدهند.
عفاف که فرهنگی متعالی است به افراد جامعه چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش میدهد و در حقیقت هدفش کمک به رسیدن انسانها به کمال مطلوب است. زن مؤمن و عفیف هیچگاه دنبال این نیست که به عنوان یک شخص دیده شود بلکه آنچه معرف اوست شخصیت اوست که با رعایت حجاب و عفاف شخصیت والای او با کمال متانت و وقار دیده میشود که تحسین همگان را بر میانگیزد.
در قرآن در آیه ۳۰ این سوره مردان را از چشم چرانی نهی میکند و در آیه ۳۱ زنان را از نگاه و عدم رعایت حجاب کامل بر حذر میدارد چون میخواهد هم زنان را از بهرهکشی مردان از راه چشم و گوش و قوه لامسه باز دارد و هم آنان را از مسابقه پایانناپذیر در نشان دادن اندام عشوهگری طنازی، آرایشگریها مانع شود تا در نتیجه آن هوسرانی تجدد طلبی و نوخواهی را در نهاد مردها زنده نسازند و سرنوشت خود را به فلاکت نیندازند.
وانگهی دامن زدن به شهوات و هوسهای خفته مرده در واقع افروختن و شعلهور ساختن آتشی است که نوعاً زنها در آن خواهند سوخت و یا به ابتذال و سقوط شخصیت آنان منجر خواهد گردید.
در کربلا بعد از به شهادت رسیدن امام حسین(ع) هنگامی که به اسارت گرفته شدند بـا وجود شـکنجهها و مـصیبتهایی که به ایشان وارد شد از حجاب خویش لحظهای غافل نشدند و تـا میتوانستند از این گوهر گرانبها دفاع کردند و نگذاشت دشمن متعرّضِ حیا و عفت ایشان گردد.
اگر در مقابل پنجره خانهات، توری نزنی، از نیش پشهها و مزاحمت مگسها در امان نخواهی بود. وقتی راه ورود پشهها را میبندی خود را مصون ساختهای، نه محدود و زندانی.
قرآن هم میگوید: زنان خودآرایی و خودنمایی و عشوه گری نکنند، تا مورد آزار بیماردلان قرار نگیرند.«فَلا تَخضَعنَ بِالقَولِ فَیَطمَعَ الّذیفیقلبهِ مرضٌ» سوره احزاب، آیه ۳۲ و ۳۳ و سوره نور آیه ۳۰ و ۳۱
زن به خاطر عصمتی که دارد و میراث دارِ پاکی حضرت مریم (س) است، نباید بازیچه هوس و آلوده به ویروس گناه شود.
انتهای خبر/
منبع:آرمان