ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی خبر داد.

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ محسن روحی ظهر امروز در نشست خبری بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی گفت: برگزاری جشنواره شعر رضوی از گذشته سابقه بسیاری دارد و کرمان همواره میزبان جشنواره شعر رضوی بوده است.

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال بیست‌ونهمین جشنواره شعر رضوی را در کرمان خواهیم داشت، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهایی که امسال دنبال می‌کنیم رویکرد مردمی است.

وی ابراز کرد: توصیه ما به انجمن‌های شعر استان این است که با همکاری یکدیگر، شعر را در فضای مردمی در اجتماعات، هیات‌ها، مساجد و غیره گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم در کرمان جلسات شعر را با محوریت حافظ‌خوانی و خواجو‌کرمانی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

روحی بیان کرد: امسال رواق رضوی را در شهرستان‌های استان و همچنین میزبانی این برنامه را در سایر استان‌ها همچون شیراز، قم، اصفهان، مشهد خواهیم داشت تا بتوانیم گردهمایی برای شاعران آئینی برگزار کنیم.

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره امسال رسیده است و هم‌اکنون ۲۰۰ اثر در مرحله داوری نهایی هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۶ نفر برگزیده و ۶ نفر شایسته تقدیر خواهند شد.

وی افزود: آغاز جشنواره شعر رضوی در کرمان در ابتدای دهه کرامت بیستم اردیبهشت‌ماه همراه با محفل شعر‌خوانی مردمی در حسینیه مرحوم ماشاالله خدادادپور، با اجرای حامد عسکری و مداحی حنیف طاهری خواهد بود و همچنین اختتامیه این جشنواره در محل تالار فرهنگ و هنر ساعت ۱۹ با اجرای نجم‌الدین شریعتی برگزار می‌شود.

روحی تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی در سه بخش نو، کلاسیک و ترانه برگزار می‌شود و در این جشنواره شاعران ملی آقایان ناصر فیض و سعید بیابانکی حضور خواهند داشت.

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در این جشنواره دستگاه‌های متعددی همچون حوزه هنری، استانداری و شهرداری با ما همکاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شعر در کرمان همواره رونق خوب و ویژه‌ای داشته است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها، شاهد رونق بیشتر آن باشیم.
 

انتهای خبر/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *