اهدای خون  ۱۶۴۱ نفر بعد از حادثه تروریستی گلزار شهدا در کرمان

اهدای خون ۱۶۴۱ نفر بعد از حادثه تروریستی گلزار شهدا در کرمان


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» ایرج شکوهی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت حادثه غم‌بار و خونین ۱۳ دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان بیان کرد: بعد از آن حادثه تروریستی مصدومان حادثه به بیمارستان‌ها ارجاع شدند، با مشاهده مصدومان به این‌ ایمان می‌رسیدیم که دشمن به کودک، زن، پیر و جوان رحم نمی‌کند.

وی ادامه داد: از آن‌جا که تعیین گروه خونی زمان‌بر است و به لحاظ جلوگیری از اتلاف وقت بنابراین در این حادثه از گروه خونی دهنده‌عمومی o منفی باید استفاده می‌شد.

شکوهی با بیان اینکه ذخیره خونی سازمان انتقال خون کرمان قبل از حادثه قابل قبول بود، عنوان کرد: ۸/ ۷ دهم روز ذخیره خونی سازمان انتقال خون بود اما به لحاظ این‌که در ساعات اولیه فقط گروه خونی o منفی مصرف می‌شد بنابراین پیش‌بینی این بود که ممکن است گروه خونی o منفی کم شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان با تشکر از مردم کرمان در حضور به‌موقع در سازمان انتقال خون، اظهار کرد: بلافاصله بعد از اعلام نیاز به گروه خونی o منفی از طریق رسانه‌ها، در برابر پایگاه انتقال خون کرمان صف یک کیلومتری تشکیل شد که نشان از همراهی و همدلی مردم کرمان دارد، مردمی که در هیچ وقت از سال ما را تنها نگذاشته‌اند.

وی ادامه داد: در شب اول حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان ۹۰۰ نفر ثبت نام و ۷۰۰ نفر خون‌گیری کردند، به طور کلی از زمانی که این حادثه اتفاق افتاد تا روز جمعه که تشییع شهدا انجام شد بالغ بر ۲ هزار و ۱۷۰ نفر مراجعه مردمی داشتیم که از این تعداد از یک هزار و ۶۴۱ نفر خون اهدا کردند.

شکوهی با اشاره به آمار اهدای خون در سه روز پس از حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان توضیح داد: روز اول ۷۰۷ نفر، روز دوم ۸۴۸ نفر و روز سوم که روز جمعه بود ۸۶ نفر خون اهدا کردند که از این تعداد ۳۶۸ نفر یعنی ۲۳ درصد مراجعین دارای گروه خونی o منفی بودند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان ادامه داد: در حالت عادی حدود ۵ تا ۶ درصد جمعیت اهدا‌کننده‌های خون زن هستند اما در این سه روز ۱۸۴ نفر از بانوان خون اهدا کردند که نشان از افزایش ۱۱ درصد مراجعه‌کنندگان خانم بود.

وی افزود: در بیمارستان‌های کرمان بعد از حادثه تروریستی گلزار شهدا در مجموع ۵۱۵ واحد خون و فرآورده‌ها خونی برای مصدومان مصرف شد.

شکوهی با بیان این‌که بعد از حادثه تروریستی در کرمان، رئیس انتقال خون کشور و تمامی مدیران سازمان انتقال خون سراسر کشور ضمن اعلام همدردی بیان کردند که در صورت کمبود آمادگی ارسال فرآورده‌های خونی به کرمان را دارند، توضیح داد: استان‌های هم‌جوار از جمله یزد، بیرجند، فارس، خراسان جنوبی، اصفهان، هرمزگان و تهران در مجموع ۶۱۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی به کرمان ارسال کردند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان در پایان از همراهی مردم شهر کرمان تشکر کرد و از افرادی که به پایگاه‌های انتقال خون آمدند اما به دلیل ازدحام و نیاز به o منفی عده‌ای معطل ماندند، عذرخواهی کرد.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcfycdy0w6dmma.igiw.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *