ایجاد دهکده ورزشی تفریحی مختص بانوان و شهربازی مقاومت در دست اقدام است

ایجاد دهکده ورزشی تفریحی مختص بانوان و شهربازی مقاومت در دست اقدام است

عشرت کردستانی گفت:  ایجاد مجموعه  شهربازی و شهرک تفریحی،سرگرمی و آموزشی با اهداف تربیتی،فرهنگی،آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان،طرح دوچرخه های اشتراکی و طرح ملی گلزار شهدای کرمان از دیگر برنامه های در دست اقدام این کمیسیون است.

ایجاد دهکده ورزشی تفریحی مختص بانوان و شهربازی مقاومت در دست اقدام است

 

عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان  در گفتگو با اقطاع خبر با بیان این که ایجاد فضای ورزشی بیشترین مطالبه شهروندان است، گفت: در بازدیدهای هفتگی از محلات بعد از آسفالت، تامین فضای تفریحی و ورزشی بیشترین خواسته مردم بود در همین راستا استفاده از ظرفیت زمین های خالی در محلات و پارک ها، مجتمع های مسکونی در دستور کار سازمان فرهنگی شهرداری قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه برنامه های راهبردی و مدون مختص ورزش همگانی لازم است،افزود: استفاده از ظرفیت زمین های خالی محلات، پارک ها، شهرک ها ،و ایجاد زمین هایی برای رشته های ساحلی و تنیس روی میز، فوتبال، والیبال و… برای بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان در برنامه کاری این حوزه قرار دارد.

 

وی در ادامه ایجاد دهکده تفریحی،فرهنگی،ورزشی و آموزشی ویژه بانوان با کمک مسئولین  و سرمایه گذاران و خیرین را از برنامه های در دست اقدام کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و افزود: ایجاد مجموعه  شهربازی و شهرک تفریحی،سرگرمی و آموزشی با اهداف تربیتی،فرهنگی،آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان،طرح دوچرخه های اشتراکی و طرح ملی گلزار شهدای کرمان از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
 
کردستانی تاکید کرد:طی دیدارها و گفتگوهایی که با نمایندگان استان و سایر مسئولین مربوطه و همچنین خیرین داشتیم امیدواریم که با هم افزایی و تجمیع ظرفیت هایی که در این خصوص در سازمان ها وجود دارد بتوانیم مکان های ورزشی اختصاصی بانوان را در سطح شهر کرمان به بهترین شکل ممکن افزایش دهیم و زمینه ارتقاء سلامت شهروندان و افزایش شادابی و نشاط در آن ها را فراهم کنیم.
 
وی طرح ها و برنامه های در دست اقدام  کمیسیون فرهنگی را برشمرد و گفت:طرح ملی گلزار شهدای کرمان ، ایجاد نماد شهری کرمان(میدان هفت باغ)،دشت پرچم، ایجاد مجتمع بزرگ اقامتی،فرهنگی و تفریحی حاج قاسم و شهدای مقاومت، بازارچه های تولید و خوداشتغالی جدید ، فضاسازی های فرهنگی شهری در مناسبت‌های ملی و مذهبی(محرم،نوروز،سالگرد،…) از اولویت های دیگر این کمیسیون است.

 

کردستانی به پر رنگ کردن نمادها و تشکل های دینی در شهر(المان،مسجد،امام زاده محمد،زورخانه ها، رویدادهای ثابت انقلابی) اشاره کرد و گفت: احیاء و ایجاد فضاهای تفریحی مدید در محلات کودکان(شهربازی،پارک،وسایل و مکان های بازی دوستدار کودک) در دست اقدام است.

 

 رئیس کمیسیون فرهنگی ضورای اسلامی تاکید کرد : راه اندازی دفاتر محلی و جلسات نخبه پرور در مناطق محروم شهر برای پیگیری مسایل بنیادین، ساخت و نگارش کارهای فاخر و ماندگار برای شهر کرمان(برند،مستند، عکس،…)، و ساخت المان های مفهومی و معنادار جدید در سطح شهر در موضوعات اجتماعی از دیگر مواردی است که در حال انجام است.

وی در راستای سرویس حمل و نقل  و شادابی جامعه به طرح دوچرخه های اشتراکی اشاره کرد و گفت: طرح خیرین شهریار از جمله اقدامتی است که به توسعه شهری استان کمک شایانی خواهد کرد.

 
کردستانی در ادامه مشارکت در مناسبت ها و برنامه های مذهبی،آیینی،مناسبتی و فرهنگی را از برنامه های این حوزه برشمرد و خاطر نشان کرد: مشارکت در برگزاری برنامه های دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برگزاری رویدادهای محله محور ،حمایت و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری نظیر ساخت مستند و کلیپ های فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کرمان در دوره جدید هستند که عبارتند از :
-اهم اقدامات صورت گرفته حوزه فرهنگی شهرداری در ۵ ماهه اول دوره شورای ششم:
 
۱-رویکرد ویژه به برگزاری برنامه ویژه ماه های محرم و صفر
در دوره جدید شورا و شهرداری کرمان،اولین مبحثی که در برنامه کاری قرار گرفت بحث رویکرد متفاوت حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری نسبت به مناسبت های تاسوعا،عاشورا و اربعین حسینی بود که در واقع شهرداری یک رویکرد متفاوت در ماه های محرم و صفر در پیش گرفت.
که در این راستا می توان به اقداماتی از جمله فضاسازی شهری،حمایت از هیئت های مذهبی و سمن های فعال را در دستور کار خود قرار داد.
-در بحث فضاسازی نصب ریسه،پرچم،بنر و … انجام شد و در این زمینه چندین هزار پرچم در قالب طرح«هر خانه یک پرچم» در سردر منازل،معابر و محلات نصب شد.
-در بحث اربعین حسینی نیز شهرداری کرمان ۲۵ موکب برای هیئت های مذهبی متقبل شد.
 
۲-برگزاری ویژه برنامه«عصر شیدایی»
 -یکی از برنامه های فرهنگی که با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری صورت گرفت ویژه برنامه «عصر شیدایی» بود که در ۱۲ محله شهر کرمان انجام شد و شامل خاطره گویی،چارپایه خوانی و مداحی بود که توسط سازمان فرهنگی و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های خود محلات صورت گرفت و در واقع با توجه به تلاقی با هفته دفاع مقدس،بحث خاطره گویی توسط یادگاران دوران دفاع مقدس جهت آشناسازی نسل جدید با اهداف و و ارزش های دفاع مقدس انجام شد تا از این طریق ارتباطی نزدیک بین جوانان و اتفاقات دوران دفاع مقدس ایجاد شود.
 
۳-برگزاری تورهای گردشگری مذهبی با عنوان «با کاروان از منزل تا زیارت»
یکی دیگر از برنامه های فرهنگی که با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری صورت گرفت، برنامه فرهنگی به مدت یک هفته و هر عصر (در قالب برنامه های دفاع مقدس و گردشگری) برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان نیز رو به رو شد.
 
۴-راه اندازی و افتتاح فروشگاه سی سی
راه اندازی فروشگاه صنایع دستی سی سی ظرفیت خوبی ایجاد کرد و منجر به حذف دلال و واسطه در این حوزه شد و باعث عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی از تولید به مصرف و با بهترین قیمت شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امکان انتقال صنایع دستی کرمان به سراسر کشور در آینده ای نزدیک فراهم خواهد شد،ضمن اینکه این اقدام حمایت از زنان سرپرست خانوار را به همراه دارد و در آینده ای نزدیک مباحث آموزش،برندسازی و فعالیت استارتاپ ها را در کنار این مجموع خواهیم داشت.و فروشگاه سی سی می تواند به عنوان یک قطب صنایع دستی محسوب شود.
 
 ۵-رویداد فرهنگی چای_ نبات
هدف از رویداد چای نبات که توسط سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار می شود،جلب مشارکت مردم در احیای هویت محله ای و حل مسائل محله است.
_نخستین نشست رویداد چای نبات با حضور دانش آموزان دختر:این نشست سر آغازی بود بر حضور و نقش آفرینی دختران دانش آموز در بررسی مسائل محله های شهر کرمان
 
۶-رویداد کرمان،جهان شهر مقاومت
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان رویداد ایده‌پردازی جهانشهر مقاومت را برگزار می‌کند.
فراخوان طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی، اجتماعیِ محله‌محور با موضوع مقاومت و مکتب حاج‌قاسم در قالب‌های هنر‌های هفت‌گانه، رسانه و شبکه‌های اجتماعی و طرح‌های اجتماعی محله است.
 
۷-ویژه برنامه «یلدای همدلی»
این ویژه برنامه در روزهای ۲۸،۲۹ و ۳۰ آذر ماه سال جاری برگزار می شود و به مناسبت شب یلدا نمایشگاهی از محصولات کارآفرینان،زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست و با حضور دفاتر تسهیل گری،شهردار محله ها و افراد آشنا با حوزه های اجتماعی در محوطه روباز و پارکینگ شهرداری برگزار می شود و با برنامه های فرهنگی شامل تئاتر خیابانی،سرود،پرده خوانی و رادیو نمایشگاه و … همراه خواهد بود.
۸-برنامه ریزی جهت راه اندازی سایت فرهنگی شهرداری
با توجه به اینکه ساختمان شهرداری کرمان در در دل پارک شورا واقع شده است و همچنین با توجه به اینکه قرار است همه شهروندان از از این مجموعه استفاده کنند لذا این مجموعه را به عنوان یک سایت فرهنگی می توانیم در کنار «گذر حاج قاسم» که از میدان بسیج تا چهارراه پاسداران پیاده راه می شود،به عنوان یک ظرفیت فرهنگی داشته باشیم.
 
۹-رونمایی از لوگوی «کرمان،جهان شهر مقاومت و هنر ایرانی»
این اقدام به عنوان شعار این دوره در راس همه کارها قرار می گیرد و شهرداری به عنوان رییس کمیته فضاسازی و تبلیغات دومین مراسم سالگرد حاج قاسم تعیین شده است و سازمان فرهنگی نیز به عنوان محور در این راستا فعالیت دارد.
۱۰۰ هزار قلم نقشه و بروشورهای اطلاع رسانی جهت توزیع از ورودی های شهر تا مسیر گلزار شهدا و پردیسان قائم،برپایی ۱۲ مورد ایستگاه های (از من بپرس) با حضور کارشناسان گردشگری برای راهنمای زائران و گردشگران و معرفی ظرفیت های شهر کرمان از جمله برنامه هایی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است.
فضاسازی شهر با ریسه ها،پرچم ها و بنرهای مزین به عکس سردار دلها،همکاری با ادارات،ارگان ها و هیئت های متقاضی در زمان هفته مقاومت از دیگر برنامه ها می باشد.
 
۱۰-پیگیری برنامه ها و فعالیت های ویژه استقبال از بهار
برنامه ریزی جهت اجرای فراخوان از هنرمندان برای اجرای برنامه های هنری و المان های شهری برای استقبال از بهار در زمان عید نوروز
 
۱۱-برنامه ریزی جهت راه اندازی مرکزی تحت عنوان «مرهم» (مرکز راهبردی همیاری محله ای)
پیش بینی شده است که این مرکز در پارک ریاضیات واقع در پشت یخدان مویدی راه اندازی شود و قرار است دبیرخانه و اتاق های فکر با حضور جوانان،نخبگان محلی،فعالان اجتماعی محلات،شهرداران محله ها و شوراهای اجتماعی محلات تشکیل گردد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در محلات از این طریق سازماندهی شود.
 
۱۲-بهبود وضعیت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهرداری
در این راستا آنالیز و بررسی وضعیت خانه های فرهنگ شهرداری صورت گرفت و خانه های فرهنگی که نتوانسته باشند در تحقق اهداف فرهنگی موفق عمل کنند با گروه های جدید که فعال و دارای برنامه ها و فکرهای تازه و نو هستند جایگزین می شوند که بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشیم.
 
در این زمینه (کمیته بررسی و واگذاری) با حضور دو تن از اعضای شورا و مدیرعامل سازمان برای تهیه قوانین و ضوابط مدون تشکیل شده وبرنامه ها را پیگیری می نماید .
 
۱۳-آموزش فرهنگ شهروندی
تفاهم نامه ای در این زمینه با حوزه خدمات شهری در حال تنظیم است و مباحث مختلفی از جمله تفکیک از مبداء،پسماند،ضایعات،کارگاه های ضایعات و بازیافت و سایر طرح های سازمان پسماند مانند معرفی نرم افزار شمیز،طرح خانه به خانه برای تفکیک از مبداء دنبال می شود.
 
۱۴-مشارکت در راه اندازی کمپ ماده ۱۶ زنان و مردان
 مقرر شد با توجه به اینکه این کمپ در زمینه بازگشت معتادان متجاهر به جامعه فعالیت می‌کند، شهرداری کرمان نیز طی امضای تفاهم‌نامه‌ای، در زمینه‌های افزایش ظرفیت کمپ، اشتغال پس از بازگشت به جامعۀ معتادان، مشاوره وغیره با سپاه همکاری کند.
لازم به ذکر است؛ این کمپ، علاوه بر سم‌زدایی و ترک اعتیاد، در زمینه صیانت و اشتغال‌زایی معتادان نیز فعالیت می‌کند تا این افراد با حرفه‌آموزی، پس از ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، کسب‌وکار هم داشته باشند.
-کمک به افزایش کمپ ماده ۱۶ سپاه ویژه مردان از میزان ۱۴۰ نفر به ۲۵۰ نفر
-کمک به راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه زنان با مشارکت سپاه و شهرداری
۱۵-ایجاد  گرمخانه برای زنان و مردان بی خانمان و کارتن خواب
برنامه ریزی و پیگیری های لازم در این خصوص در حال انجام است و مقدمات آن فراهم شده و به زودی به مرحله اجرا می رسد.
۲ مکان مناسب در سرآسیاب  که ظرفیت هر کدام ۲۰ نفر برای بانوان است
۳ مکان برای آقایان
۱۶-برگزاری ویژه برنامه «فصل یگانگی» به مناسبت هفته وحدت
این برنامه در ۸ محله شهر کرمان برگزار شد و شامل جشن،موسیقس و برنامه های شاد فرهنگی بود که در محلات و پارک ها برگزار شد.
 
۱۷-همکاری در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی
در این راستا تورهای گردشگری برای هنرمندان برگزار شد و در زمینه تبلیغات و فضاسازی و همچنین کارهای لجستیکی از قبیل تامین اتوبو،پاکسازی و … هماهنگی و همکاری لازم توسط سازمان فرهنگی صورت گرفت و چاپ ویژه نامه کرمانشهر در این زمینه صورت گرفت.
 
۱۸-برگزاری جام ورزشی محلات در ۱۲ رشته ورزشی
این امسال برگزار خواهد شد.
با توجه به اینکه سیاست سازمان بر پایه توسعه ورزش همگانی می باشد،این مهم در محلات نهادینه می شود و در این راستا ورزش پارک ها،ورزش صبحگاهی و ورزش محله ای را در برنامه داریم.
 
۱۹-دیدار شهردار با مستندسازان اجتماعی
در این راستا قرا شد این دیدارها مستمر باشد و برنامه های پخش فیلم را داشته باشیم  شهرداری درحوزه اجتماعی ورود کند و با در نظر گرفتن معضلات،مشکلات و آسیب های اجتماعی سفارش کار در زمینه ساخت مستند جهت آگاه سازی شهروندان صورت گیرد.  
 
۲۰-ارائه برنامه های آموزشی در زمینه آشنایی با بیماری ایدز
این اقدام به مدت ۷ روز و با کمک یکی از سمن ها جهت آشنایی مردم با این معضل و خدمات مشاوره ای در این زمینه در محلات و پارک های مختلف شهر کرمان صورت گرفت.
 
۲۱-پخش و اکران عمومی و رایگان فیلم منصور
پخش و اکران عمومی و رایگان فیلم «منصور» به صورت مردمی در ۱۵ مسجد،محله و فرهنگسرا در حال انجام است و با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد و تقاضا برای پوشش بیشتر محلات است.
 
۲۲-برگزاری جشن نشاط کودکانه در محلات مختلف شهر کرمان
این برنامه در حال برگزاری است و محل اصلی آن نیز در محدوده گنبد جبلیه می باشد.
 
۲۳-تشکیل ستاد مکتب حاج قاسم
این ستاد فعالیت های بسیار زیادی داشته است و برنامه های ارزشمندی برای سالگرد نیز دارد.
 
 
 
 
گزارش عملکرد فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱
۱-جشن لحظه تحویل سال (۲۹/۱۲/۱۴۰۰) میدان گنجعلیخان،ساعت ۵ الی ۹ شب
۲-برنامه های ایام نوروز (محل اجرا:سطح شهر و به صورت کارناوال شادی)
۳-برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی با تولیدات خانگی کارآفرینی (محل برگزاری:پردیسان قائم،جنب دریاچه در ایام نوروز)
۴-اجرای برنامه های ورزشی در پردیسان قائم با همکاری اداره ورزش و جوانان و سازمان توسعه ورزش و فعالیت های بدنی هیئت ورزش های همگانی در ایام نوروز
۵-راه اندازی یک دستگاه کالسکه در پردیسان قائم
۶-اجرای کارناوال شادی در مناطق حاشیه شهر کرمان
۷-حمایت جشنواره فرهنگسرای کوثر به لحاظ برنامه های ورزشی و فرهنگی در ایام نوروز
۸-اجرای برنامه های ورزش صبحگاهی در جنگل قائم هر صبح جمعه با عنوان صبح آدینه با شما
۹-برنامه مناجات خوانی به مدت ۳۰ شب در سطح بوستان های شهر(پارک جنگلی باهنر،پارک مادر،پارک شهید مطهری ،میدان کوثر و شاهزاده محمد)
۱۰-برپایی ۷ موکب به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) و پذیرایی از روزه داران در محل های (چهارراه طهماسب آباد،چهارراه شفا،چهارراه امام جمعه،میدان آزادی،میدان ولیعصر«باغملی»،میدان مشتاق و گلزار شهداء)

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *