بانک‌های کرمان به مدت یک هفته تعطیل می شود/ محدودیت تردد خودروها -اقطاع خبر

به گزارش خبرنگار اقطاع خبر، محمدصادق بصیری بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کرمان اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان کرمان برگزاری اجتماعات و مراسم فرهنگی در این استان به صورت حضوری ممنوع است.

وی تعداد حداکثر افرادی که در یک جلسه می‌توانند حضور داشته باشند را ۱۵ نفر ذکر کرد و افزود: با شدت گرفتن اپیدمی دیگر شهری با وضعیت سفید در کرمان نداریم و تمامی شهرهای استان در وضعیت زرد، نارنجی، قرمز و مشکی هستند.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان با تاکید بر لزوم اجرای دقیق مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا بیان کرد: با دستور مقام معظم رهبری قرارگاه کرونا در کشور تشکیل شده است و استان‌ها موظف هستند به صورت هفتگی گزارش وضعیت را به دبیرخانه قرارگاه ارسال کنند.

وی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گروه‌های شغلی ۳ و ۴ به مدت یک ماه (از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر) در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تعطیل هستند.

بصیری با اشاره به اینکه در این مدت گروه شغلی ۲ به صورت محدود فعالیت می‌کنند، افزود: همچنین مصوب شد تردد خودروهای شخصی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد محدود شود. این مصوبه از ۲۴ آبان اجرا به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان از انجام ۱۵۴ هزار و ۵۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و ادارات در استان کرمان طی هفته دوم آبان ماه جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۸۰۳ مورد تذکر به واحدها و ادارات متخلف داده شد.

معاون استاندار کرمان خواستار همکاری مردم در زمینه رعایت محدودیت‌ها شد و هشدار داد: در کرمان به دلیل وسعت و پراکندگی جمعیت امکان وخیم‌تر شدن اوضاع وجود دارد و نیاز است برای کنترل شرایط همگی همکاری کنیم.

وی از تمدید تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرهای بافت، بردسیر، سیرجان، زرند، رفسنجان و شهربابک تا ۳۰ آبان خبر داد و افزود: در این مدت در سایر شهرستان‌ها و مرکز استان گروه شغلی ۲ تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه می‌توانند فعالیت کنند.

بصیری با اشاره به تعطیلی بانک‌های استان کرمان به مدت یک هفته گفت: این مصوبه از ۲۰ آبان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از ۲۰ آبان امکان پذیرش حضوری ارباب رجوع در سازمان‌ها و ادارات استان کرمان وجود ندارند البته این مساله شامل ادارات قضائی، درمانی و امدادی نمی‌شود.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: ادارات باید خدمت رسانی به ارباب رجوع را به صورت پستی یا تلفنی انجام دهند.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *