تولید لاستیک سبز با فناوری نانوساختار راهکاری برای کاهش آلایندگی

تولید لاستیک سبز با فناوری نانوساختار راهکاری برای کاهش آلایندگی

محمد ضیایی گفت: برای اعلام نیاز به تولید عمده این نوع از تایر در مصارف خودروسازی و مصرف کننده‌گان عمومی، ابتدا باید استفاده از تایر سبز برای خودروها فرهنگ سازی شود، چرا که به دلیل تکنولوژی خاص این محصول و استفاده از مواد نانوساختار در آن، قیمت تمام شده این تایر نسبت به تایرهای عادی در بازار بالاتر است.

تولید لاستیک سبز با فناوری نانوساختار راهکاری برای کاهش آلایندگی

محمد ضیایی، جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بازر در کرمان، در خصوص محصول دانش‌بنیان تایر سبز در این گروه‌ صنعتی، گفت: گروه صنعتی بارز تایری با طرح p610  ۲۰۵/۵۵ رینگ ۱۶ را تولید کرد که این محصول از خرداد ۱۴۰۱ وارد بازار شده است،اما هنوز بازار ذائقه خود را به علت گران تر بودن آن نسبت به موارد مشابه تغییر نداده است و وارد مرحله تولید انبوه نشده ایم.

وی ادامه داد: در ساخت این تایر از تکنولوژی ویژه و مواد نانوساختار استفاده شده که سبب می شود، مصرف سوخت خودرو نسبت به سایر تایرها ۲۶ صدم لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یابد که در صورت جایگزینی این تایر در تمام خودروها در کشور، سالانه حدود ۸۷۴ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد، با این امر، ۲ میلیون تن دی اکسید کربن کمتری در محیط منتشر می شود.

ضیایی تاکید کرد: با ارزیابی مجوزهای لازم این تایر به عنوان یک محصول دانش‌بنیان مشخص شده است؛ ضمن اینکه استانداردهای لازم برای صادرات این محصول به کشورهای حوزه اروپا نیز دریافت شده است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

جانشین مدیرعامل مجتمع بارز کرمان با تاکید بر اینکه برای تولید انبوه این نوع تایر مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: این قابلیت وجود دارد که تایر سبز برای تمام خودروها استفاده شود اما چون نیاز بازار به این شکل نیست، درحال حاضر این تایر بنا به میزان اعلام نیاز مصرف کننده تولید می شود که میزان آن در کارخانه کرمان ۱۲ هزار حلقه و در کردستان ۱۷ هزار حلقه است.

وی افزود: برای اعلام نیاز به تولید عمده این نوع از تایر در مصارف خودروسازی و مصرف کننده‌گان عمومی، ابتدا باید استفاده از تایر سبز برای خودروها فرهنگ سازی شود، چرا که به دلیل تکنولوژی خاص این محصول و استفاده از مواد نانوساختار در آن، قیمت تمام شده این تایر نسبت به تایرهای عادی در بازار بالاتر است.

ضیایی عنوان کرد: هدف اصلی از تولید تایرهای سبز کاهش مصرف بنزین بدون تغییر در خودرو، به دنبال آن کاهش آلایندگی و  حفظ محیط زیست است؛ کمااینکه این روزها شاهد افزایش آلودگی هوا در برخی کلان شهرها و اختلال در ندگی روزمره مردم نیز هستیم.

جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز در کرمان خاطرنشان کرد: تمرکز ما درگروه صنعتی بارز بر روی کارهای تولیدی، پروژه های جدید و ارتقا سطح کیفی محصولات این صنعت برای تامین نیاز کشور به این محصولات است.

انتهای پیام/ طهماسبی

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *