جولان وعده روی زمین مانده شهردار کرمان در خیابان های شهر/ تعلل شرکت آب و فاضلاب عامل ایجاد ترافیک های طولانی – اقطاع خبر

مدت طولانی است که شرکت آب و فاضلاب با همکاری شهرداری کرمان اقدام به نصب لوله های فاضلاب در تمام شهر کرده است اما آنچه مشاهده می شود سرعت بسیار پایین پیمانکار شرکت آب و فاضلاب و عدم همکاری شهرداری است.

به گزارش اقطاع خبر، شهر کرمان مرکز دومین استان پهناور کشور است، زمانی از کرمان سخن به میان می آید توقع همگان شهری زیبا و پیشرفته در دل کویر است اما وضعیت این استان با تصورات فاصله زیادی دارد.

البته پس از انقلاب این استان از مزایا و مواهب بسیاری بهره مند شده که به عنوان مثال می توان به آسفالت بیش از ۹۰ درصد راه ها اشاره کرد، اما آنچه امروز مورد توجه قرار دارد، بی مهری و کم کاری مسئولانی است که طرح های عمرانی را نیمه تمام رها کردند.

اکنون خیابان های پر از چاله شهر کرمان گویای عملیات ناموفق فاضلاب کشی است که تنها ناراحتی و رنج مردم را به دنبال دارد.

مدت طولانی است که شرکت آب و فاضلاب با همکاری شهرداری کرمان اقدام به نصب لوله های فاضلاب در تمام شهر کرده است اما آنچه مشاهده می شود سرعت بسیار پایین پیمانکار شرکت آب و فاضلاب و عدم همکاری شهرداری است.

این ناهماهنگی به صورتی است که آب و فاضلاب یک محدوده کوچک در حدود ۵۰ متر را حصارکشی کرده و نصب لوله های آن را حتی گاهی بیش از یک یا دو ماه طول می دهد حال آنکه شهرداری که وظیفه آسفالت مجدد این نقاط را برعهده دارد، کار را رها کرده و تنها وعده می دهد.

کندن معابر و مسیرهای پر تردد آن هم به مدت طولانی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده، خیابان های اصلی شهر که در حالت عادی ترافیک نیمه سنگینی دارند اکنون شاهد صف های عریض و طویلی از خودروهای عبوری هستند که مالکان آن ها مجبور به صرف وقت زیادی برای عبور از این محدوده هستند.

مشکل دیگر این کم کاری در نقاط حیاتی شهر مربوط به خیابان هایی است که اغلب ساختمان های پزشکان و مراکز درمانی در آن ها قرار دارند و بیمارانی که هیچ یک قادر به رسیدن به موقع به مطب مورد نظر خود نیستند.

علاوه بر این در شرایط شیوع ویروس کرونا معابر تنگ این منطقه جایگاهی برای جولان ویروس کرونا شده حال آنکه عده زیادی مجبور به تردد از این نقاط هستند.

باید توجه داشت به دلیل ضعف در سیستم بهداشت و درمان استان های مجاور همچون سیستان و بلوچستان روزانه حجم بالایی از مسافران که برای دریافت خدمات پزشکی به کرمان آمده اند، در این منطقه تردد می کنند که این امر بر ترافیک منطقه افزوده است.

در کنار نظارت عوامل اجرایی شهرداری و شرکت آب و فاضلاب لازم است که راهنمایی و رانندگی شهر کرمان در جهت کنترل ترافیک به ویژه در معابر پر تردد حضور یابد و از بروز ترافیک های طولانی جلوگیری کند.

اما مشکلات تنها به همین جا ختم نمی شود، هم زمان با بارش باران آب سطح این چاله ها را پر کرده و رانندگان چاله ها را نمی بینند، درون چاله ها گرفتار می شوند و خسارت های مالی زیادی را هم باید متحمل شوند.

بارها و بارها این مسائل از طریق آب و فاضلاب و شهرداری پیگیری شده اما هر بار تنها وعده داده شده و در عمل اتفاقی صورت نگرفته است.

اکنون به قیمت فاضلاب کشی، شهر چهره ای زشت و نامناسب پیدا کرده که زیبنده اهالی مظلوم دیار کریمان نیست حال آنکه در برخی کوچه ها چاله ها حفر شده اما پس از گذشت چندین ماه خبری از لوله فاضلاب نیست!

انتهای پیام/ س

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *