حجاب اجتماعی‌ترین حکم اسلامی است

حجاب اجتماعی‌ترین حکم اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران فهرج از حجاب به‌عنوان اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین حکم اسلامی نام برد و بیان کرد: حجاب نماد عملیِ، مسلمان زیستن است.

حجاب اجتماعی‌ترین حکم اسلامی است

به گزارش سرویس اجتماعی اقطاع خبر، به نقل از پایگاه خبری دارالوحدت فهرج شهین فهرجی طی گفتگو با خبرنگار ما، از حجاب به‌عنوان اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین حکم اسلامی نام برد و بیان کرد: حجاب نماد عملیِ، مسلمان زیستن است که در دو سوره نور و احزاب مورد تاکید قرار دارد.

 
وی افزود: حجاب، از ضروریات اسلام و بیان‌گر رعایت حدود شرعی و جلوگیری از خودنمایی و جلب نظر نامحرمان است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران معصومیه فهرج، از رضایت و اطاعت از فرمان و اوامر خداوند متعال به‌عنوان اولین و مهم‌ترین انگیزه حفظ حجاب نام برد و تصریح کرد: رسیدن به سعادت، عزت، رشد و تکامل انسانی، رستگاری اخروی، کسب کمالات معنوی و … در گرو حفظ شخصیت زن و افزایش ارزش گوهر وجودی زن است.
 
فهرجی در ادامه وضعیت حفظ حجاب در شهرستان فهرج را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مهم، تاثیر چشم‌گیری در استحکام خانواده، عفت و پاکی زنان این شهرستان داشته است.
 
رئیس کارگروه زن و خانواده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج، در ادامه به تأثیرات و موفقیت‌های حاصل از حجاب، در زندگی خود اشاره و اظهار کرد: یکی از مواردی که برای بنده لذت‌بخش است، مربوط به جلسه‌ای است که با دختران متوسطه اول و دوم شهرستان فهرج داشتم.
 
وی افزود: در این جلسه صحبت از پوشش و حفظ حجاب از نگاه نامحرم شد، که مثال مروارید در صدف‌ را برای دانش‌آموزان بیان کردم و وقتی متوجه شدند هدف از اینکه مروارید در صدف‌ قرار دارد امن بودن آن است، به خوبی متوجه درک حجاب شدند و دانش‌آموزان به این نتیجه رسیدند که چادر بهترین محافظ و نقطه‌ای امن برای زن مسلمان است.
 
فهرجی همچنین به تلاش دشمن برای تخریب مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: دشمن با استفاده از جنگ نرم، به‌دنبال از بین بردن عفاف و حجاب است، تا بدین طریق به آرامش و امنیت جامعه اسلامی نفوذ کند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران معصومیه فهرج، در پایان، دختران جامعه اسلامی را به رعایت عفاف و حجاب توصیه و خاطرنشان کرد: طبق آیه ۵۹ سوره احزاب، زنان و دختران مسلمان باید به عفت و پاکدامنی شناخته شوند، تا مورد آزار قرار نگیرند.
انتهای خبر/فهرج

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده فهرج در فاز اول

آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده فهرج در فاز اول

رئیس شورای شهر فهرج از آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده این شهر در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *