حلقه مفقوده برای مردمی کردن تکنولوژی ترویج آن است

حلقه مفقوده برای مردمی کردن تکنولوژی ترویج آن است


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری اقطاع خبر، صبح امروز اولین موزه هوافضا در کشور در بوستان شهید مطهری کرمان افتتاح شد.


این موزه اول مجموعه آثار شخصی “سیروس برزو” فضانورد ایرانی است.


 


سعید شعرباف شهردار کرمان ور این مراسم گفت: موسسه‌ای به نام گارتنر در دنیا وجود دارد که به آینده پژوهشی می‌پردازد و با نمودار،  دانش‌ها را بر اساس روند پیشرفت تکنولوژی تخمین می‌زند.

وی ادامه داد: در آخرین نمودار شرکت گارتنر بیان شده بود که حوزه دانش در ۵ حوزه فعالیت خواهد داشت از جمله حوزه علوم شناختی و زیستی، نانو فناوری، کوانتوم کامپوتینگ، مهندسی داده با تمرکز بر هوس مصنوعی و حوزه هوافضا است.

 


شهردار کرمان عنوان کرد: حوزه هوافضا در کشور مغفول باقی مانده است، از جنس افرادی چون سیروس برزگر که در حوزه‌های ادبی، فرهنگی، علمی و … باشند در کرمان و کشور کم نداریم و اگر همت نباشد آثار این افراد در پستوها باقی می‌ماند.

 


شعرباف با اشاره به این‌که حداقل وظیفه مجموعه شهرداری این بوده است که مکانی در اختیار علاقه‌مندان به هوافضا داده است، بیان کرد: حلقه مفقوده برای مردمی کردن تکنولوژی ترویج آن است.

همچنین دهقان، رئیس هیئت مدیره شرکت کاوشگران هوافضا در کرمان در این مراسم اظهار کرد: استاد سیروس برزو پدر ترویج علم هوافضا در ایران است که کوه تجربه و دانش بود و فضانوردان دنیا او را می‌شناختند اما در ایران غریب بود.


 


وی افزود: موزه هوافضای کرمان در خاورمیانه بی نظیر است و این موزه جزء پنج موزه بی نظیر  دنیا در زمینه ترویج علم هوافضا خواهد بود و راه اندازی این موزه کار بسیار بزرگی در استان کرمان است.


 


دهقان با اشاره به اینکه در راستای ایجاد موزه هوافضا با دانشگاه آزاد و بنیاد نخبگان تفاهمنامه‌هایی منعقد شده، گفت: اقدامات لازم برای ثبت جهانی این موزه را دنبال خواهیم کرد.


 



انتهای خبر/پسند


 


https://armanekerman.ir/vdcj8xevvuqetvz.fsfu.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *