درایت، شجاعت و عقل سلیم سردار سلیمانی زبانزد همه است

درایت، شجاعت و عقل سلیم سردار سلیمانی زبانزد همه است


به گزارشاقطاع خبرظهر امروز آیین تکریم معارفه فرمانده لشکر مردم پایه ۴۱ ثارالله استان کرمان، با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مهدیه لشکر ۴۱ ثارالله کرمان صورت گرفت.

سردار محمد پاک پور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدارن در مراسم تودیع و معارفه سردار جلالی گفت: سالی که مصادف با بهار قران شده است امیدواریم از این سال پر برکت نهایت استفاده برده شود.

وی ضمن خشنودی از حضور در لشکر  ثارلله گفت: امروز در عقبه و محل لشکر برای ماموریت خاصی حضور یافتیم، لشکر  ثارالله یکی از معدود یگان های خدمتی بود که وقتی بیش از دو یا سه لشکر برای یک عملیاتی انتخاب می شد یکی از این لشکر ها  ۴۱ ثارالله بود.

سردار پاکپور ضمن تاکید بر روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خودگذشتگی نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله که زبانزد بود، گفت: ما همیشه در دوران دفاع مقدس به یک معادله رسیده بودیم و اینکه هر لشکری که فرمانده مقتدری داشت و یا فرمانده عاقل و شجاعی داشت و هر لشکری که فرمانده ماموریت پذیر بود؛ همان لشکر همیشه خط شکن بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس لشکر هایی داشتیم که در یک مقاطعی عمدتا خط های پدافندی به آنها محول می شد ولی به یکباره یک فرمانده ای بالای سر این لشکر قرار می گرفت که این لشکر با تدابیر این فرمانده در یک پروسه زمانی ۶ ماهه تبدیل به لشکر خط شکن می شد.

پاکپور اذعان کرد: هر زمانی که  سپاه قصد داشت ماموریتی را به یک لشکر محول کند این لشکر به عنوان خط شکن عمل می کرد.

وی به نقش شهید سلیمانی در خط شکنی و قبول مسئولیت را بازنگری کرد و گفت: نقش و حضور لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات آفندی را باید برای شما عزیزان تشریح کنم زیرا نیروهای لشکر و تیمی که باسردار کار می کردند و نیروهایی که با وی همراه بودند شاخصه های نام برده را داشتند.

پاکپور با بیان اینکه نقش فرمانده بسیار مهم است، افزود: گرچه در یک لشکر بی شک برخی افراد شاخصه هایی چون شجاعت خط شکنی و قبول مسئولیت داشتند اما در عملیات  های آفندی شاخص های تک بعدی افراد بسیار موفق نبود.

سردار پاکپور با بیان اینکه لشکر ۴۱ ثارالله هنوز هم مانند فرمانده اش در زمان حیات سردار در حال حاضر نیز در میدان هستند و خط شکن گفت: اینکه ما ۴۱ ثارالله را به جنوب شرق فراخواندیم چند علت داشت؛ اول اینکه نیروهای این لشکر بسیار متعهد هستند و دومین علت هم به فرمانده نیروهای این لشکر بر می گردد و از سردار معروفی هم تشکر می کنم زیرا خط شکن بودند.

وی با اشاره به مجاهدت های سرهنگ جلالی گفت: در دوران جنگ متعهد و خط شکن بود و از سال ۷۲  هم که لشکر در جنوب شرق مستقر شد نیز خط شکن بودند و یک لحظه ارامش نداشتند.

 

پاکپور اذعان کرد: در جنوب شرق موضوعات تروریستی سیاسی و تکفیری حاکم بود که برای اجرای این ماموریت  نیروی زمینی سپاه ورود کرد و یکی از عناصر کلیدی موفقیت حضور لشکر ۴۱ ثارلله بود و این لشکر کارنامه درخشانی را در پرونده خود ثبت کرده است و نمره اش با فرماندهی حاج قاسم ۲۰ است.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدارن تاکید کرد: هم اکنون یک منطقه مهم و حساس که در جنوب شرق کشور داریم توسط لشکر ۴۱ ثارالله در حال اداره است و ماموریت به خوبی در حال اجراست و درایت و عقل استراتژیک سردار سلیمانی بسیار شهره است و رهبر هم انقلاب هم تاکید کردند که سردار هم عقل سلیمی داشت و هم درایت و شجاعت زیرا در منطقه ایی که ما حضور داشتیم اگر کوچکترین بی احتیاطی را انجام می دادیم ممکن بود یک خطر بزرگ را برای یگان ما ایجاد کند.

وی افزود: خیلی از ماموریت های ما با درایت و شجاعت سردار به آسانی حل می شد و موفق بود سردار جلالی  هم از نوجوانی به سپاه وارد شد و سریعا هم در جنگ حضور پیدا کردند و امروز هم ما بعد از ۹ سال فرماندهی لشکر به زودی  در کنار سردار مارانی خدوم خواهند بود و ایفای نقش خواهد کرد.

انتهای پیام/ طهماسبی

 

  https://armanekerman.ir/vdcftvdymw6d0ya.igiw.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *