در برابر بدی اجتماع مقابله به‌مثل نکنید

در برابر بدی اجتماع مقابله به‌مثل نکنید

امام جمعه کرمان گفت: وقتی از جانب دیگر بندگان در صحنه اجتماع به شما بدی می‌رسد، مقابل به مثل نکنید بلکه با صبر و حوصله با نیکی‌کردن موضوع را به پایان ببرید.

در برابر بدی اجتماع مقابله به‌مثل نکنید

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان کرمان در آیین وحدت‌بخش نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی در جمع نمازگزاران واژه «صبر» را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در صبر این است که باید کاملاً مراقبت کنیم تا برخود مسلط باشیم و اجازه ندهیم در سختی‌ها و شدائد، هواوهوس ظهوروبروز کند؛ صبر به معنی ثبات قوه عاقله در مقابل شهوات است.

امام جمعه کرمان افزود: وقتی صبر در یک مسئله اتفاق افتاد خدا هم با ما همراهی کرده و کمک می‌کند؛ یک دسته از کسانی که مورد علاقه خداوند هستند، صابرین هستند و صبر زمانی نتیجه واقعی خود را نشان می‌دهد که برای جلب رضای خدا باشد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: نکته دیگر این است که در روابط اجتماعی هم صبر مهم و از دستورات الهی است بنابراین وقتی از جانب دیگر بندگان در صحنه اجتماع به شما بدی می‌رسد، مقابل به مثل نکنید بلکه با صبر و حوصله با نیکی‌کردن موضوع را به پایان ببرید.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: وقتی پیامبرخاتم (ص) تبلیغ دین را شروع کرد و به هدایت مردم تعیین شد، خیلی حرف‌ها در مورد پیامبر(ص) زده می‌شد و شایعات و یاوه‌گویی‌ها زیاد بود، قرآن به پیغمبر گفت؛ در رابطه با چیزهایی که به تو می‌گویند صبر کن و به بهترین وجه با آن‌ها برخورد کن.

وی افزود: باید توجه داشت که در مقابل هجمه‌ها، حمله‌ها و توهین‌ها ما حق توهین نداریم، متأسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور ما هست، فضای مجازی‌ است که گاهی تحریک‌کننده است، به کسی حرفی می‌زنیم و طرف مقابل تحریک به جواب‌گویی می‌شود و در کشور نشر میابد.

در حال تکمیل…

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *