دیدار نماینده مردم زرند و کوهبنان و سرپرست فرمانداری زرند با وزیر جهاد کشاورزی

دیدار نماینده مردم زرند و کوهبنان و سرپرست فرمانداری زرند با وزیر جهاد کشاورزی

نماینده مردم زرند و کوهبنان به همراه سرپرست فرمانداری زرند جهت پیگیری خسارت سرمازدگی باغات پسته شهرستان های زرند و کوهبنان با دکتر ساداتی نژاد ، وزیر جهاد کشاورزی دیدار و خواستار اقدامات فوری در راستای جبران خسارات کشاورزان این دو شهرستان شد.

دیدار نماینده مردم زرند و کوهبنان و سرپرست فرمانداری زرند با وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش اقطاع خبر نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارائه راهکار جهت جبران خسارت کشاورزان، گفت: خسارت سنگینی به محصول پسته دو شهرستان زرند وارد شده است که در اثر این خسارت زندگی‌های زیادی تحث تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت .

وی افزود: در شهرستان زرند ۳۷ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته وجود دارد که برآورد اولیه حاکی از خسارت حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به باغات پسته این شهرستان دارد که این خسارت در سطح استان به ۱۳ هزار میلیارد تومان هم می رسد و در برخی از مناطق باغات زرند تا ۱۰۰ درصد محصول از بین رفته و ۳۷ هزار هکتار زمین پسته دچار خسارت شده و اقتصاد شهرستان دچار صدمه جدی شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با بیان این‌که هر سال در این فصل شاهد سرمازدگی و خسارت ناشی از آن هستیم، اظهار داشت: برای جلوگیری از تکرار این موضوع باید کار کارشناسی انجام و پیگیری شود تا سال آینده از بروز این خسارت جلوگیری شود.
خانم عفت شریعتی با اشاره به اینکه ضرورت دارد جهاد کشاورزی برای کشاورزانی که طی چندسال اخیر و امسال هم خسارت دیده‌اند، چاره اندیشی کند، افزود: استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت بیمه خسارت کشاورزان دو موضوع اضطراری است و در خصوص کمک بلاعوض دولت باید پیگیری های ویژه ای خصوصا از سوی وزارت جهادکشاورزی انجام شود.

سرپرست فرمانداری زرند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه کشاورزی از جمله در بخش امور اراضی، تولیدات گیاهی، شیلات، مکانیزاسیون، امور دام، دامداری و منابع طبیعی، خواستار توجه ویژه مقام عالی وزارت به کشاورزی منطقه شد.

حسینی نژاد بر لزوم پیگیری جبران خسارات وارده به کشاورزان در مرحله اول با تسهیلات کم بهره دولتی تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات مطرح شده اختصاص اعتبارات کم بهره دولتی برای ادامه کار کشاورزی در زمینه تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و تغییر ارقام باغ ها، امری لازم و حیاتی است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در ۸ صفحه مشکلات کشاورزان زرند و کوهبنان را ارائه و خواستار اقدام فوری در تمامی موارد شد که وزیر جهاد کشاورزی دستورات لازم را جهت اجرای تمامی درخواست ها صادر کرد.

در پایان سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به بازدیدهای میدانی اخیر کارشناسان وزارت جهادکشاورزی از باغات آسیب دیده استان کرمان خصوصا شهرستان زرند در اثر سرمازدگی و خشکسالی جهت برآورد دقیق خسارات وارده، از اخذ تصمیمات حمایتی خوب دولت در این زمینه در قالب بیمه کشاورزی، استمهال وام های کشاورزی و اعطای تسهیلات کم بهره که جزییات آن به اطلاع کشاورزان خواهد رسید، خبر داد. 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *