سگ‌های ولگرد تهدید بزرگ جان شهروندان فهرجی

سگ‌های ولگرد تهدید بزرگ جان شهروندان فهرجی

ازدیاد سگ های ولگرد در کوچه و خیابان های شهر فهرج به تهدیدی بزرگ و جدی برای جان شهروندان این شهر مبدل شده است.

سگ‌های ولگرد تهدید بزرگ جان شهروندان فهرجی

به گزارش اقطاع خبر؛ جمعیت سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف کشورمان در پناه اقدامات افراد مدعی حمایت از حقوق سگ‌ها به‌صورت وحشتناکی در حال افزایش است و هر روز شاهد انتشار اخباری از دریده شدن کودکان و حتی بزرگ‌سالان توسط این سگ‌ها هستیم، روندی که در حال تبدیل به فاجعه ملیست!

این فاجعه ملی در فهرج استان کرمان نیز با توجه به روند افزایشی ازدیاد سگ های ولگرد موجب نگرانی های زیاده شده و تهدیدی جدی برای جان شهروندان است.

حمله ۴ سگ بلاصاحب به یک نفر از بانوان این شهر در ابتدای صبح کو نجات وی توسط افسر پلیس این شهرستان که چندی قبل صورت گرفت موجب ترس و وحشت بیش از پیش مردم به ویژه کودکان و بانوان حین عبور از کوچه و خیابان شده و شرایط تردد را برای شهروندان این شهر سخت کرده است.

در همین رابطه به سراغ تنی چند از مردم فهرج رفتیم تا نظر آنها را پیرامون سگ های ولگرد جویا شویم که در ابتدا فردی بنام علی نارویی خود را پدر ۳ فرزند نامید و ضمن نگرانی از ازدیاد سگ های ولگرد گفت: با توجه به اتفاقات اخیر دیگر جرات تنها فرستادن فرزندانم را به فروشگاه و یا منزل اقوام ندارم و همیشه خودم سعی می کنم با وسیله نقلیه آن ها را جابجا کنم.

وی افزود: چندین سال است بارها به گوش مسدولان ذیربط معضل سگ های ولگرد را رسانده ایم اما کو گوش شنوا؟ هیچ اقدامی برای جمع آوری سگ ها نمی کنند و نتیجه آن امروز زیاد شدن این حیوانات در سطح کوچه و خیابان است.

همچنین یکی دیگر از شهروندان فهرجی بنام محمدعلی شهسوار طی گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مردم دیگر جرات بیرون آمدن از منازل خود را ندارند چون سگ های بلاصاحب رام شده اند و به صورت اتفاقی به آن ها حمله می کنند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم چاره اندیشی جمعیت سگ های ولگرد غیرقابل کنترل می شود اضافه کرد: در فصل مدارس نگرانی ما بیش از ماه های دیگر است و امیداوارم مسئولان فکری اساسی برای این مسئله بردارند.

یکی دیگر از شهروندان که خانمی میانسال بود از حمله ور شدن دو قلاده سگ به فرزندش در هفته قبل خبر داد و بیان کرد: اگر حضور به موقع جند نفر از همشهریان نبود فرزند من جان سالم از این دو سگ بلاصاحب به در نمیبرد.

وی گفت: کوچه و خیابان ها پر شده از سگ های ولگرد و مسدولان باید تمام دغدغه خود را برای امنیت مردم بگذارند تا با خیال راحت در شهر تردد کنند.

پس از اظهارات شهروندان به سراغ رضا علیزاده رییس شورای شهر فهرج رفتیم که وی نگرانی مردم را نگرانی اعضای شورای شهر دانست و اظهار کرد: موضوع سگ های ولگرد را چندین مرتبه با مسئولان جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم اما متاسفانه به نتیجه خاصی نرسیدیم.

علیزاده با بیان اینکه با توجه به عدم زیرساخت مناسب زنده گیری سگ های ولگرد نتیجه ای در پی ندارد افزود: در جلسه ای که اخیرا با حضور شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد مقرر گردید زمین های باز حصارکشی شوند و زباله ها به صورت مستمر جمع آوری شوند.

علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری مکان مناسبی برای نگهداری سگ های ولگرد ندارد صحبت های اولیه برای عقیم سازی آن ها از طریق یک شرکت در کرمان شده تا بتوانیم این معضل را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/عباسزاده

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اجرای طرح آرامش در شهر در فهرج

اجرای طرح آرامش در شهر در فهرج

فرمانده انتظامی فهرج از اجرای طرح آرامش در شهر، در این شهرستان خبر داد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *