وضعیت قرمز آنفلوانزا در زرند

وضعیت قرمز آنفلوانزا در زرند


رئیس شبکه بهداشت زرند در خصوص افزایش آمار مبتلایان به آنفلوانزا در سطح شهر زرند هشدار داد.

فایل ویدیو

به گزارش اقطاع خبر؛ رئیس شبکه بهداشت زرند از شیوع گسترده آنفلوآنزا در زرند خبر داد و افزایش بیماران مبتلا به این ویروس را نگران‌کننده اعلام کرد.

 محمدی رئیس شبکه بهداشت زرند: با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس ما شاهد افزایش تعداد بیماران بوده‌ایم به گونه‌ای که روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به دلیل این بیماری به دو بیمارستان اصلی شهر زرند مراجعه می‌کنند و آمار افراد بستری نیز بسیار افزایش داشته است.

محمدی تاکید کرد:زدن ماسک، شستشوی دست‌ها، استفاده از لیوان و وسایل شخصی و عدم استفاده از تنقلات و اغذیه به صورت مشترک توسط دانش‌آموزان بسیار مهم است و از مسئولین بهداشت مدارس میخواهیم که نظارت جدی بر این موارد وجود داشته باشد.

خانواده‌های زرندی اگر علائم آنفلوآنزا را در کودکان خود مشاهده کردند حداقل به مدت ۷۲ ساعت از رفتن کودک به مدرسه خودداری کنند و گواهی لازم در این رابطه به دانش‌آموزان داده خواهد شد. مسئولین مدارس نیز اگر کودکی علائم بیماری را داشت از پذیرش و ورود او به مدرسه جلوگیری نمایند.

کمبود داروهای مرتبط به این بیماری در روزهای اخیر، سراسری است و هرچند زرند نسبت به برخی شهرها وضعیت بهتری دارد اما ان‌شاالله وزارت بهداشت به زودی این مشکل را حل خواهد کرد.

مردم ضمن رعایت موارد پیشگیری در صورت مشاهده علائم ابتدا در منزل با استفاده از داروهای گیاهی نسبت به درمان اقدام نمایند و در صورت بدتر شدن حالشان و عدم بهبودی به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/قنبرزهی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *