پیشرفت کشور در گرو‌ توجه جدی به معلمان است

پیشرفت کشور در گرو‌ توجه جدی به معلمان است

معلم نمونه شهرستان فهرج گفت: پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش و معلمان است و باید این قشر مهم و تأثیرگذار را مسئولان بیش از پیش دریابند.

پیشرفت کشور در گرو‌ توجه جدی به معلمان است

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، به سراغ سجاد زمان‌آبادی، مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج رفتیم که اخیرا به‌عنوان معلم نمونه شهرستانی و استانی معرفی شد و توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را نیز کسب کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ گفت: فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان کرمان در رشته آموزش ریاضی هستم که با کسب معدل الف و رتبه اول دانشگاه، وارد شغل شریف معلمی شدم.

زمان‌آبادی افزود: تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه شهید باهنر کرمان دنبال می‌کنم و ۲ سال سابقه تجربی و تدریس را دارم و هم اکنون سال سوم آن را به عنوان دبیر ریاضی در دبیرستان نمونه دولتی رسول اکرم (ص) فهرج تجربه می‌کنم.

وی پیرامون چگونگی انتخاب به‌عنوان معلم نمونه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش همه ساله از طریق رصد عملکرد و رفتار معلمان به لحاظ شخصیتی، تخصصی و حرفه‌ای و شناسایی و معرفی معلمان نمونه در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور اقدام می‌کند.

زمان‌آبادی ادامه داد: پس از داوری‌های صورت گرفته در سطح مدرسه‌ای، به ازای هر ۱۰ نفر، یک نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کند و پس از بارگذاری مستندات و داوری آنان در سطح منطقه به ازای هر ۵۰۰ نفر در هر مقطع تحصیلی یک نفر به منطقه استانی معرفی می‌شود.

این معلم نمونه افزود: در استان نیز به ازای هر ۵ هزار نفر در هر مقطع تحصیلی یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند که اینجانب موفق به راه‌یابی مرحله کشوری شده و عنوان معلم نمونه استان را کسب کردم.

مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج در ادامه از مسئولیت‌پذیری، مهارت تفکر و حل مسئله، توانمندسازی، فعالیت‌های علمی پژوهشی، مدیریت کلاس، بکارگیری نرم‌افزار و … به‌عنوان شاخصه‌های یک معلم نمونه نام برد و بیان کرد: همه معلمان ما نمونه هستند و مجاهدانه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم گفت: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و توزیع عادلانه امکانات در همه نواحی و مناطق کشور به نحوی که هر شخصی متناسب با ویژگی‌های فردی، علاقه، استعداد و توانایی به دلیل فقدان امکانات از وصول به تعلیم و تربیت باز نماند.

زمان‌آبادی تصریح کرد: سنگین‌تر از محرومیت، مظلومیت شرق استان است که محرومیت آن در گذشته دیده نشده و امیدواریم مسئولان محترم نگاه ویژه‌ای نسبت به شرق استان کرمان داشته باشند.

مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج، با تأکید بر اینکه مسئولان، پرداخت عادلانه حقوق، دستمزد و رفاهیات را مدنظر قرار دهند، افزود: حفظ شأن، شخصیت و جایگاه والای معلمان همواره باید سرلوحه قرار داده شود، چرا که معلمان از تبعیض، رنج فراوان می‌برند.

وی راجع به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: ما یک سند اصلی به نام سند تحول بنیادین داریم که همگان باید آن را سرلوحه کار خود قرار داده و نسبت به اجرای آن همت کنند. البته سند نیاز به بروز‌رسانی و تهیه نقشه راه برای اجرا دارد و هرگونه سندی دیگر مانند ۲۰۳۰ که جریان نفوذ در جهت هویت‌زدایی در جامعه اسلامی آن را دنبال می‌کنند، فاقد اعتبار می‌دانیم.

زمان‌آبادی در ادامه از توکل به خدا و تلاش و پشتکار بعنوان رموز موفقیت خود نام برد و از اینکه به خواسته خود که همانا رسیدن به شغل شریف معلمی بوده است، ابراز خرسندی کرد.

مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج همچنین در توصیف معلم گفت: معلمی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین شغل‌ها و معلمان از شریف‌ترین انسان ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش و معلمان است و باید این قشر مهم و تأثیرگذار را مسئولان بیش از پیش دریابند. 

زمان‌آبادی در پایان از حس و حال خود در دیدار با رهبر انقلاب به خبرنگار ما گفت و بیان کرد:  اولین دیدار خود را با حضرت آقا تجربه می‌کردم و بسیار خوشحال بودم.

این معلم نمونه اضافه کرد: از آنجایی که به‌عنوان نماینده آموزش و پرورش استان به وزارت آموزش و پرورش جهت دیدار رهبر انقلاب معرفی شده بودم، پس از دریافت کارت، عنوان ویژه‌ای را روی آن مشاهده کردم و از تفاوتش با کارت‌های عادی سوال کردم که به من اعلام شد شما معلمان نمونه، میهمان ویژه این دیدار هستید و در ردیف‌های ابتدایی مخصوص میهمانان ویژه می‌توانید بنشینید.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه خود را در صفوف اول دیدار با رهبر عزیز انقلاب تصور می‌کردم، بسیار خرسند بودم و برای دیدار با حضرت آقا لحظه شماری می‌کردم.

انتهای خبر/عباسزاده

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اجرای طرح آرامش در شهر در فهرج

اجرای طرح آرامش در شهر در فهرج

فرمانده انتظامی فهرج از اجرای طرح آرامش در شهر، در این شهرستان خبر داد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *