پیشرو بودن دانشجویان در زنده کردن اهداف انقلاب اسلامی

پیشرو بودن دانشجویان در زنده کردن اهداف انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: دانشجویان در زنده کردن اهداف و آرمان‌های انقلاب، در مبارزه با استکبار جهانی همواره پیشرو بودند.

پیشرو بودن دانشجویان در زنده کردن اهداف انقلاب اسلامی

عباس توان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت روز دانشجو گفت: قشر دانشجو، قشر اثرگذاری در جامعه است و نقش‌آفرینی این قشر از شانزدهم آذر ماه سال ۱۳۳۲ شروع و با شهادت سه تن از دانشجویان، این اتفاق آغاز برای فعالیت‌های دانشجویی شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به اقدامات امام خمینی(ره) در پانزدهم خرداد ماه سال ۱۳۴۲ و بیان اینکه دانشجویان یکی از بازوان امام راحل انقلاب اسلامی شدند، عنوان کرد: پس از آن در مبارزات حضرت امام، شاهد بودیم که دانشجویان و جنبش دانشجویی، نقش بسیار خوبی در مبارزات داشتند.

وی ادامه داد: زمانی که امام راحل در پاریس بودند، در آنجا دانشجویان با تشکیل انجمن‌ اسلامی و رساندن پیام امام راحل به کشورهای مختلف، نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان در جهت روشن‌سازی اهداف انقلاب و تبیین آرمان‌هیا انقلاب، بسیار نقش داشتند.

توان اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان که گروهک‌ها خیلی فعالیت می‌کردند و سعی داشتند، مسیر انقلاب را به انحراف بکشانند، قشر دانشجو به روشنگری شرایط می‌پرداخت و با توجه به نوپا بودن انقلاب در آن زمان و نیاز انقلاب به نیروی اجرایی، با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و شروع انقلاب فرهنگی، دانشجویان در ارگان‌های مختلف کمک و به‌عنوان بازوی اجرایی در بدنه نظام خدمت کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: با آغاز جنگ، شاهد بودیم که قشر دانشجو ما بسیار نقش‌آفرینی کرد و در این دوران دانشجویان پیروز خط امام حضور پیدا کردند و بعد از ارتحال امام خمینی(ره) نیز دانشجویان در زنده کردن اهداف و آرمان‌های انقلاب، در مبارزه با استکبار جهانی همواره پیشرو بودند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در تمام عرصه‌ها توسعه، کارهای اجرایی، تمدن‌سازی و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، پیشتاز بودند و در شرایط کنونی در حوادث غزه نیز شاهد روشنگری جنایات رژیم صهیوینستی توسط دانشجویان هستیم.

انتهای خبر/م

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *