چهره نازیبای شهر با نصب تابلوهای ساحلی/ قلیان‌هایی که خنکای شب را می‌گیرند و ناظرانی که بر شهر نظارت ندارند

چهره نازیبای شهر با نصب تابلوهای ساحلی/ قلیان‌هایی که خنکای شب را می‌گیرند و ناظرانی که بر شهر نظارت ندارند

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان از وجود تابلوهای غیر مجاز بادبانی که چهره شهر را زشت ساخته است، گلایه کرد و شهردار مدعی شد که بدون کمک اصناف برخورد حتی با سه خودروی جدید سخت است.

چهره نازیبای شهر با نصب تابلوهای ساحلی/ قلیان‌هایی که خنکای شب را می‌گیرند و ناظرانی که بر شهر نظارت ندارند

به گزارش سرویس اقتصادی اقطاع خبر؛ صدو یکمین نشست علنی شورای شهر کرمان با حضور اکثریت اعضاء صبح امروز در محل شورا برگزار شد.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان ضمن عرض خدا قوت به آتش نشانان استان کرمان که از ساعت ۵ صبح در یکی از کارخانه‌های یخ‌سازی استان در حال خنثی‌سازی گاز آمونیاک بودند، زیرا این گاز نشت کرده  و سبب مصدومیت دو کارگر این کارخانه شده بود که خوشبختانه بدون هیچ خطری این مشکل رفع شده است.

 وی با بیان اینکه آروزی سلامت از خداوند متعال برای مصدومان حادثه داریم، گفت: از خدمات سازمان آتش نشانی که در این شرایط سخت برای مراقبت از شهر و شهروندان تلاش می‌کنند، سپاسگذاریم.

بعد از سخنان رئیس شورای شهر کرمان مصوبات در دستور کار قرار گرفت و محمد امینی‌زاده یکی پس از دیگری مصوبات را مورد بررسی قرار داده و اعضا پس از ثبت رأی به مصوبه مطروحه با آن مخالفت و یا موافقت خود را اعلام ‌می‌کردند.

یکی از موضوعاتی که چندین ماه در شورای مورد مطالبه و پیگیری است، اختصاص یک قطعه زمین با مالکیت شهرداری به یکی از خیریه‌های استان کرمان است تا در آن به امور فرهنگی بپردازد،  طبق نامه‌ای که شهردار به شورا ارسال کرده بود به شماره ۵۹۰۰۱-۲۵/۳/۱۴۰۲،  با پیشنهاد شهرداری در خصوص اصلاح متن قرارداد فیمابین بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان و بنیاد خیریه فرهنگی تربیتی خاتم الاوصیاء (ع) کرمان ، موافقت شد.

 از دیگر مصوباتی که مورد بحث بود پروژه فیبر نوری بود که هفته گذشته نیز مورد مباحثه قرار گرفت و آخرین تغییرات به سازمان فناوری اطلاعات ارسال شد.  امروز نیز شورا در پاسخ به نامه شماره ۵۸۲۱۶-۱۱/۴/۱۴۰۲ مدیرکل محترم اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان و نامه شماره ۴۵۴۵ مورخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ شهرداری مطرح شده بود با قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان، بین شهرداری کرمان، و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) با اصلاح نسبت به عدم انحصار در مدت قرارداد در شرکت مذکور، در متن قرارداد، موافقت شد و  اعلام شد که قرارداد اصلاحی به شورای شهر ارائه شود.

یکی از مصوباتی که هفته گذشته هم مورد صحبت بود ازاد سازی  سند اتوبوس‌های فرسوده بود که شهردار کرمان طی نامه‌ای به شورا عنوان کرده بود با عنایت به پایان ۱۰ سال قرارداد بهره‌برداری ۶ دستگاه اتوبوس  متعلق به بخش خصوصی سازمان حمل و نقل بار و مسافر و درخواست بهره‌برداران برای آزادسازی اسناد مالکیت آنها بدلیل فرسودگی و هزینه بالای تعمیر و نگهداری مساعدت شود که اسناد ازادی سازی  و به اشخاص واگذار شوند که شورا با این مسئله نیز موافقت کرد.

در ادامه مباحث به موزه نفت سوزها اشاره شد و محمد شمسی رئیس کارگروه میراث فرهنگی شورای شهر عنوان کرد: تنهاترین موزه در ایران «نفت سوزهاست» زیرا در استان کرمان این مکان جایگاهی بوده است که از اولین وسایلی که در عرصه نفت کاربردی بوده‌اند یکجا جمع شده‌اند و گنجینه خوبی محسوب می‌شود که قرار بود تا در تابلوهای شهری مسیری منتهی به آن درج شود تا مردم به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این موزه زیر مجموعه شرکت نفت است که در ایام عیدنوروز دسترسی مسیری به آن اسانتر بوده است اما در حال حاضر این نقشه خوانی مسیر برای آن وجود ندارد.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان  بعد از درج مصوبات با بیان اینکه تاکنون دربارۀ آسفالت معابر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت:  هر زمان که شهر قصد دارد چهره‌خوبی به خود بگیرد برای پیمانکاران مجری حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود به طو مثال اخیرا شنیده‌ام پیمانکار گفته است؛ با قیمت‌های امسال، ادامۀ کار نمی‌صرفد و قصد کناره‌گیری داشته است.

منصور ایرانمنش خطاب به شهردار تاکید کرد: حتما پیگیری شود تا کار این پیمانکار ادامه یابد زیرا خیابان‌ها هم براساس اولویت و نیازی که وجود دارد باید آسفالت شود.
 
وی ادامه داد: اولویت‌های آسفالت معابر مشخص شده بود اما قرار شد بازنگری در اولویت‌ها صورت گیرد که لیست کنونی شهرداری نیاز به اصلاح دارد، گفت: همۀ خیابان‌ها ممکن است نیاز به آسفالت داشته باشند ولی انجام آن مقدور نیست بنابراین باید معابری که ضرورت دارد مدنظر قرار گیرد.

ایرانمنش به بلوار حضرت ابوالفضل شهرک مطهری اشاره کرد و گفت: کار شروع شده و پیمانکار فعال است اما زمانبر شده و کسبه بسیار شاکی هستند، بسیاری از آن‌ها فصل کارشان تابستان است و این امر سبب تعطیلی کسب‌وکارشان شده است.

وی خطاب به شهردار کرمان افزود: می شود این فرهنگ را در کرمان رواج داد که  بسیاری از کارها  که خیابان ها خلوت هستند و حتی خنک‌تر از روز است را در شیفت شب انجام دهند نه در ساعات ترافیک روز که سبب ناراحتی شهروندان می‌شود.

ایرانمنش اظهار کرد: در برخی موارد، برای تسریع در پروژه‌ها و عملیات عمرانی، می‌توان سه شیفت کار انجام داد.

سعید شعرباف تبریزی شهردار کرمان با تایید کیفیت کار پیمانکار آسفالت خطاب به ایرانمنش گفت: پیمانکار هم با کیفیت خوبی کار را انجام می‌دهد و هم نرخ مناسبی را تعیین کرده اما به‌دلیل اینکه ضریب تعدیل سه ماه آخر سال با سه ماه پیش از آن تفاوتی نداشته، پیمانکار می‌گوید که با هزینه‌های جدید، برایش امکان ادامۀ کار وجود ندارد.

وی  به پیشنهاد پیمانکار برای قرارداد جدیداشاره کرد و گفت: بعد از مناقصه و پلوس، قیمتی که نهایی می‌شود، بالاتر از سازمان عمران خواهد شد ضمن اینکه امسال در بودجه، به‌طور دقیق مسیرهای آسفالت مشخص شده است. اگر قرار است تغییری در آن اتفاق بیفتد، اعلام می‌شود ضمن اینکه دستور کار سازمان عمران تا سه ماه آینده مشخص است.

حسین چناریان نیز در نطق پایانی خود با انتقاد از وضعیت سیما و منظر شهر کرمان گفت: بارها در شورا به کررات تاکید شده که هرچه سریعتر تابلوهای سطح شهر به ویژه تابلوهای غیرمجاز که اثر زیادی بر سیما و منظر شهر دارند، ساماندهی شوند، که از سوی دوستان شهرداری گزارش عملکردی ارائه و اعلام شد که اقدامات اداری را انجام داده‌اند و به‌عنوان مثال، برای یک موضوع تا هشت مرتبه مکاتبه شده اما اینکه مکاتبۀ کاری انجام و برای فرد عادی می‌شود، تامل برانگیز است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان به‌طور مشخص به افزایش کاربرد تابلوهای بادبانی در پیاده‌روها و تابلوهای تبلیغ فروش زغال اشاره کرد و گفت: تابلوهای بادبانی که مدتی است استفاده از آن مرسوم شده، هنوز ضابطه‌ای ندارند ولی تعداد آن مدام در حال افزایش است و به شدت سیما و ظاهر شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

چناریان افزود: متاسفانه یک‌سری تابلو هم جلوی برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم که از زغال و قلیان تبلیع می‌کنند، این تابلوها غیرمجاز و اغلب هم غیراستاندارد هستند ضمن اینکه در ساعات شب، بسیاری از معابر شهر کاملا تحت تاثیر تابلوهای فروش زغال و قلیان هستند.

وی با بیان اینکه تبلیغ از دو کالای ذغال و قلیان غیر مجاز است، گفت: این اتفاقات در شهری که در آن به‌دنبال کارهای فرهنگی هستیم و جهانشهر مقاومت است، زیبنده نیست که لازم است در این زمینه، دستگاه‌های دیگر هم پای کار بیایند ضمن اینکه باید برای تابلوهای بادبانی هم  فکری اساسی شود، اگر ضابطه‌ای برای  تهیه  آن نیست باید طبق قانون و مقررات عمل شود.

سعید شعرباف‌تبریزی هم در  پاسخ به حسین چناریان اذعان کرد : سیستم اجرائیات در زیباسازی همان سیستم مرسوم در سدمعبر است، اما اخیرا سه ماشین خریداری کردیم تا با نیروهایی مشخص به مسائل زیباسازی رسیدگی کنند.

وی افزود: تابلوهای غیرمجاز تجاری باید شناسایی و بابت تخلفاتی که انجام داده‌اند، جریمه بپردازند و اگر جریمه پرداخت نشد و تابلو اصلاح نشد، باید پلمب یا موقت جلوی کار گرفته شود ضمن اینکه  تا آخر ماه جاری، سه ماشین اجرائیات برای رسیدگی به این مشکلات شهر اضافه می‌شود که در این عرصه به کمک اتاق اصناف هم نیاز داریم.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *