کانون فرهنگی کمیته زرند جز ۵ کانون برتر در سطح کشور شناخته شده است

کانون فرهنگی کمیته زرند جز ۵ کانون برتر در سطح کشور شناخته شده است

رئیس کمیته امداد برگزاری مسابقات، جشن ، انجام خدمات مشاوره و تست سلامت روان، کلاس قرآنی و هنری ،برگزاری کارگاه های مهارت زندگی را از جمله اقدامات فرهنگی کمیته برشمرد و گفت: کانون فرهنگی کمیته زرند جز ۵ کانون برتر در سطح کشور شناخته شده است.

کانون فرهنگی کمیته زرند جز ۵ کانون برتر در سطح کشور شناخته شده است

به گزارش اقطاع خبر ، به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز  هفته احسان و نیکوکاری نشست خبری در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سید عباس موسوی فر رئیس کمیته امداد در این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه و بیان محورهای اصلی فعالیت کمیته در چهار بخش حمایتی، اشتغال، فرهنگی و مشارکت اظهار داشت: در بخش حمایتی ۲۱۱۸هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵هزار نفر مدد جو، تحت حمایت داریم که ۳.۵٪ جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند و از این تعداد حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد  زنان سرپرست خانوار می باشند.

وی هم چنین از اعطا جهیزیه به ۲۹ زوج زرندی و ازدواج ۶۰ زوج تحت پوشش خبر داد و گفت: ۱۵جهیزیه دیگر نیز در حال آماده سازی است، که در این زمینه به کمک مردمی نیازمندیم.

رئیس کمیته امداد زرند با اشاره به پرداخت تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت:  در این طرح  ۴۵۰ مورد تسهیلات از ۵میلیون تا ۱۰میلیون با کارمزد صفر اعطا شده است.

موسوی فر گفت: در بخش درمانی پرداخت هزینه های درمان بیمه تکمیلی، هزینه های بهداشتی ۷۷۲خانوارسالمند، ۱۱۰ بیمار صعب العلاج،۳بیمار خاص، پرداخت هزینه ۳۰۰ سبد تغذیه کودکان زیر ۵سال و ۱۸۰ مادر باردار که شامل غیر مددجویان نیز می شود از دیگر اقدامات کمیته امداد می باشد.

وی اظهار داشت: در بحث اشتغال ۱۵۵تسهیلات و ۲۶۰ فقره فرصت شغلی ایجاد شده است که به عنوان مثال در زمینه قالی بافی، در طول ۱۰ماه، ۹۶۰ متر مربع فرش به ارزش ۵میلیاردو ۲۸۰ میلیون تومان بافته شده است که لازم به ذکر است تسهیلات فرش به زنان غیر مددجو که درآمد خانوار پایینی دارند نیز داده می شود.

 موسوی فر برگزاری مسابقات، جشن ، انجام خدمات مشاوره و تست سلامت روان، کلاس قرآنی و هنری ،برگزاری کارگاه های مهارت زندگی را از جمله اقدامات فرهنگی کمیته برشمرد و گفت: کانون فرهنگی کمیته زرند جز ۵ کانون برتر در سطح کشور شناخته شده است. 

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۹۹۰ دانش آموز و ۵۰نفر دانشجو تحت پوشش کمیته هستند که به دانشجویان تا سقف ۱۰ میلیون وام تعلق می گیرد. 

رئیس کمیته امداد زرند در بخش مشارکت بیان کرد: در آمد صدقات زرند  ۱٫۵ برابرمیانگین استانی می باشد و در طرح اکرام و ایتام و فرزندان محسنین ۸۶۷ حامی داشتیم و ۳۰ مرکز نیکو کاری محله محور داریم که تا کنون کمک های بسیار شایانی در زمینه حمایتی داشته است.

موسوی فر در پایان با اشاره به پرداخت الکترونیکی کد دستوری ۸۸۷‪۷*۰۳۶‪۰# برای جشن نیکوکاری را جهت سهولت در پرداخت همشهریان اعلام کرد..

انتهای پیام/قنبرزهی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *