کرمان رکورددار احداث خطوط شبکه گاز

کرمان رکورددار احداث خطوط شبکه گاز

استاندار کرمان گفت: کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه گاز طی پارسال، رکورددار احداث خطوط در سطح کشور است.

کرمان رکورددار احداث خطوط شبکه گاز

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی اقطاع خبر  و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عصر روزگذشته محمدمهدی فداکار از شرکت گاز استان کرمان بازدید کرد و ایستگاه سیار تقلیل فشار با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت، برای استفاده در شرایط اضطراری و بحران با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.
 
استاندار کرمان در این بازدید، توسعه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: سرمایه‌گذاری مقدمه اصلی برای توسعه است و برای این منظور نیز باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کرد.
 
فداکار با اشاره به ظرفیت صنعتی و معدنی استان و مصرف انرژی آن‌ها عنوان کرد: گاز از ضروریات زیرساخت برای صنایع معدنی در کنار آب و برق محسوب می‌شود، صنایعی مانند خودروسازی نیاز چندانی به گاز ندارد؛ اما در صنایع پایین دستی، جانبی و فولادی، گاز یک زیرساخت اصلی است.
 
استاندار کرمان افزود: شرکت گاز استان یک مجموعه پرکار، خوش فکر و توسعه‌نگر است، مشکلاتی هم که در مسیر توسعه ظرفیت‌های گازی وجود دارد باید حل شود و در کنار آن الزامات زیست محیطی نیز رعایت شوند. 
 
فداکار با اشاره به عملکرد مثبت شرکت گاز استان کرمان طی پارسال، تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه، رکورد ملی گاز را شکسته است.

وی ابراز داشت: حجم کاری در استان کرمان به دلیل وسعت و فاصله نقاط شهری و روستایی از یکدیگر، قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و به نسبت کار، هزینه و انرژی بیشتری را می‌گیرد.
 
استاندار کرمان، ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی در کنار فعالیت‌های سازمانی را موجب افزایش راندمان کاری دانست و گفت: ارتباط‌های خارج از سازمانی و شبکه‌ای در راستای پیشرفت کار سازمان لازم است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز با بیان اینکه ۸۱ شهر از مجموع ۸۴ شهر استان، گازرسانی شده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان نیز گازرسانی شده‌اند که طی پارسال ۴۰۰ روستا به شبکه سراسری گاز پیوستند. 

محمدرضا سلیمانی عنوان کرد: اشتراک جذب شده استان تا پایان پارسال، ۸۱۳ هزار و ۹۶ مشترک بوده است؛ همچنین یک هزار و ۸۰۱ واحد صنعتی در استان گازرسانی شده و خطوط لوله احداث شده در سطح استان ۲۹ هزار و ۳۲۱ کیلومتر است. 

وی تصریح کرد: ۱۷ درصد از شهرها، ۴۰ درصد روستاها، ۱۳ درصد اشتراک جذب شده، ۱۹ درصد نصب انشعاب و علمک، ۴۱ درصد صنایع گازدار و ۲۳ درصد خطوط لوله گاز استان کرمان طی دو سال گذشته دولت سیزدهم گازرسانی شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: پارسال، ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر کار خطوط لوله گاز در استان انجام شد در صورتی که تکلیف ابلاغی شرکت ملی گاز به استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده است. 

سلیمانی ابراز کرد: استان کرمان در این زمینه رکورد ملی گاز را شکست که حاصل تلاش مجموعه استان و کمک‌ها و راهبری‌های استاندار و دیگر مدیران و دستگاه‌های نظارتی است.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *