وی ادامه داد: اولین نقص فرهنگ انتظار، ناامیدی است چراکه چون بختکی به جامعه منتظر سایه میافکند اما ریشه این ناامیدی تبلیغات سیاسی دشمن و گاه منشاء آن مشاهده امواج متراکم ظلمت و ظلم است در حالی انتظار بهمعنای دل نسبتبه پایان راه زندگی بشر سرشار از امید باشد.
علویفرد بیان کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه میفرمایند «ممکن است کسی دوران ظهور را نبیند و نتواند درک کند اما بلاشک آن دوران وجود دارد».
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با اشاره به اینکه در مهندسی فرهنگی انتظار بهدنبال راهحل هستیم، توضیح داد: یکی از راهحلهای ریشهکن کردن ناامیدی در زمان غیبت خود نام امام زمان(عج) است چراکه آوردن این نام مقدس به ما یادآوری میکند که طلوع خورشید حق و عدل در پایان این شب ظلمانی قطعی است زیرا ظهور امام زمان (عج) و غلبه حق بر باطل وعده تضمین شده و تخلفناپذیر از سوی پروردگار است.
وی ادامه داد: در زیارت «آلیاسین» میخوانیم «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ» نشان میدهد که این وعده از جمله وعدههایی است که در آن هیچگونه دروغی وجود ندارد بلکه عین حق و حقیقت است.
علویفرد اظهار کرد: در زیارت «آلیاسین» به این وعده تضمین شده الهی یعنی وعده ظهور و غلبه حق بر باطل اشاره شده است ازاینرو افراد معتقد به ظهور ولیعصر(عج) دچار یاس و ناامیدی نمیشوند چراکه معتقدند این خورشید طلوع خواهد کرد و تاریکیها را برطرف میکند.
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر تشریح کرد: تمام ادیان آسمانی این نگاه امیدبخش را به آینده بشر دارند اما مکتب تشیع با کلیدواژه انتظار نگاه ویژه و روشن نسبتبه کاروان راه بشر دارد.
انتهای خبر/ پسند
منبع:آرمان