۳٠ هزار اصله نهال در جنوب کرمان غرس شد

۳٠ هزار اصله نهال در جنوب کرمان غرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۳٠ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی در روز درختکاری در جنوب کرمان غرس شد.

۳٠ هزار اصله نهال در جنوب کرمان غرس شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اقطاع خبر؛ قاسم رحیمی‌نیا ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه پروژه درختکاری گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه‌های منابع ملّی هشت شهرستان جنوبی غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، جمعی از مسئولان، همیاران طبیعت، تشکل‌های مردم نهاد و مردم طبیعت دوست شهرستان با حضور در کیلومتر پنج جاده گمرکان، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

وی بیان کرد: ۱۵ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشرهای مختلف مردم به‌صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

رحیمی‌نیا ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع ملّی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: هفته منابع طبيعی و روز درختکاری فرصت بسيار مناسبی برای فرهنگ‌ سازی حفظ عرصه‌های جنگلی است که بايد از اين فرصت نهايت استفاده را برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش احیای هلیل تا جازموریان گفت: در همین راستا و به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال از انواع نهال غیر مثمر از جمله اکالیپتوس، ناترک، شب خشب و شیشه شور در هشت شهرستان جنوبی با حضور مسئولان و طبیعت دوستان غرس شد.

رحیمی نیا، با اشاره به اینکه در مراسم امروز خادمیاران آستان قدس رضوی نیز در قالب پویش مژده بهار همراه و همگام با منابع طبیعی نهال غرس کردند افزود: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی در محدوده کارخانه آسفالت ۲٠ هکتار نهال کاری انجام می‌شود که امروز به صورت نمادین تعدادی از این نهال‌ها غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی و با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم بتوانيم در اين عزم ملّی و منطقه‌ای برای توسعه فضای سبز که به حيات انسان مرتبط است گامی مؤثر برداریم.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رتبه برتر دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت در حوزه مستند‌سازی اسناد

رتبه برتر دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت در حوزه مستند‌سازی اسناد

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت‌ بهداشت گفت: در مجموع قطب هشت کلان منطقه کشوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *