۳۸۸ فقره پرونده با تلاش بسیج حقوقدانان کرمان به صلح ختم شد

۳۸۸ فقره پرونده با تلاش بسیج حقوقدانان کرمان به صلح ختم شد


به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری اقطاع خبر، حجت‌الاسلام محمد امیر‌ابراهیمی در دیدار با رئیس و جانشین سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان، بسیجیان را طلایه‌داران صلح و سازش در جامعه و بین مردم معرفی کرد و گفت: یکی از اهداف بسیج ترویج معارف دین، آموزه‌های دینی است که صلح و سازش را هم دربر می‌گیرد.

 


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بیان کرد: صلح و سازش یعنی پاک کردن کدورت‌ها و اختلاف‌های مادی و درونی بین دو طرف دعوا که نه تنها باعث فصل خصومت می‌شود؛ بلکه موجب رفع کینه و ایجاد دوستی هم خواهد شد.


 


وی افزود: با حکم دادگاه که بر‌اساس اسناد و مدارک خواهد بود، ممکن است طرفی راضی و طرف دیگر ناراحت باشد و این ناراحتی همچنان تا سال‌ها بماند، به‌سان آتش زیر خاکستر هر زمان در فرصتی شعله‌ور شود و شاید اختلاف سخت‌تری را به‌وجود آورد؛ اما با صلح و سازش عادلانه دیگر کسی ناراحت نخواهد بود و کینه‌ای ایجاد نمی‌شود.


 


معاون قضایی رئیس کل دادگستری با اشاره به حساست و پرخطر بودن سختی کار بسیجی‌ها تاکید کرد: باید یک بسیجی الگوی رفتاری مناسبی برای جذب آحاد جامعه به انقلاب و نگه داشت انقلاب باشد.


 


وی ادامه داد: در ایجاد صلح و سازش باید دنبال صلح عادلانه، حق و حقوق مردم بود، نه فقط خود را موظف به ایجاد صلح و سازش و کوتاه آمدن یک طرف دعوا، به هر شکل و با اصرار باشیم.


 


رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری تصریح کرد: بسیجی می‌تواند با ایجاد صلح و سازش جلوی خیلی از اختلافات و نزاع‌ها، ضرب و جرح‌ها و حتی قتل‌ها را بگیرد، بسیجی و بسیجیانی که در همه عرصه‌ها پیشتاز بودند، می‌توانند با تقوا و ایمان به اختلافات مردمی ورود پیدا کنند و به‌صورت منطقی مردم را آگاه و به صلح و سازش گرایش دهند.


 


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان تاکید کرد: امام صادق (ع) از اموال شخصی خود به یکی از صحابه می‌دادند، تا اگر بین شیعیان که با هم اختلاف مالی دارند را به صلح و سازش ختم کند و این باید برای ما شیعیان الگو قرار گیرد.


 


انتهای خبر/س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


https://armanekerman.ir/vdcbwzb88rhbfap.uiur.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *