شهدای اطلاعات و عملیات همچون شغلشان مظلومند

شهدای اطلاعات و عملیات همچون شغلشان مظلومند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: افراد خادم این عرصه همیشه گمنام هستند، ناشناخته کار می‌کنند و حتی کسی آنها و خدماتشان را نمی‌بیند.

شهدای اطلاعات و عملیات همچون شغلشان مظلومند

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» در خصوص اختصاص روز شهادت سردار حسن باقری به عنوان نماد شهدای اطلاعات عنوان کرد: شهید حسن باقری نقش زیادی در مباحث اطلاعات عملیات طی سال‌های دفاع مقدس داشت.

وی ادامه داد: به علت اثرگذاری نقش سردار باقری در دوران دفاع مقدس سالروز شهادت این شهید بزرگوار را به عنوان روز عملیات و اطلاعات نامیدند و همه ساله همزمان با این روز کنگره شهدای اطلاعات و عملیات در سپاه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان و دبیر کنگره شهدای عملیات استان اذعان کرد: سازمان بسیج این کنگره را به صورت ویدئو کنفرانس صبح امروز همزمان با سراسر کشور برگزار شد و خانواده شهدای اطلاعات و هم پیشکسوتان عرصه اطلاعات و عملیات در سراسر کشور نیز دعوت شده بودند.

مرادی اذعان کرد: ما در سپاه استان کرمان نیز هفت خانواده شهید عملیات و اطلاعات سپاه ثارالله را مورد تجلیل قرار دادیم.

وی ادامه داد: پدر شهید برگوار سید حمیدرضا هاشمی( معاونت اطلاعات عملیات سپاه سیستان و بلوچستان) نیز به کنگره اصلی در سطح کشور در تهران درحال برگزاری بود دعوت شده بود  توسط سرلشکر باقری مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان افزود: یکی از اهداف برگزاری این کنگره زنده نگه‌داشتن یاد شهدای عملیات است بنابراین آثار، وصایا و اسناد مربوط به این افراد که از قبل جمع‌آوری شده بودند، به‌زودی منتشر و در اختیار عموم قرار خواهند گرفت.

مرادی با بیان اینکه بچه‌های اطلاعات مظلوم‌ترین نوع شهدا هستند، گفت: افراد خادم در این عرصه در دوران زندگی همیشه گمنام هستند، ناشناخته کار می‌کنند و حتی کسی آنها و خدماتشان را نمی‌بیند و البته مشهود هم نیست که قابلیت تجلیل پیدا کنند.

وی افزود: اگر ما در عملیاتی موفق بوده‌ایم نتیجه عملکرد بچه‌ها اطلاعات از شناسایی گرفته تا دستگیری و کشف و انهدام بوده است و نبود این عزیزان زمانی مشهود و احساس می‌شود که ما دچار یک شکست اطلاعاتی شده باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: نیروهایی که قبل از عملیات مرتب پای کار بوده‌اند برای شناسایی و حین عملیات هم برای اجرای نقش‌های عملیاتی اعم از طراحی و برنامه‌ریزی، کالک و نقشه همه تمام توان خود را به‌کار بسته‌اند.

مرادی به اهمیت نیروهای سازمانی و اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: این بخش بسیار نقش حساس و مهمی است و آن‌قدر این قشر مظلوم هستند که حتی کوچکترین اشاره‌ای به نحوه کار یا نوع اجرای عملیات آنها نیز مسبب خطر است و عملاً  موضوعی برای دشمنان بوده و نمی‌توان نقششان را تشریح کرد.

وی ادامه داد: توطئه‌های زیادی که دشمنان در بحث ترورها برای کشور رقم می‌زنند، تنها کسانی که می‌توانند این دسیسه‌ها را اعم از کشف و خنثی توسط نیروهای اطلاعات عملیات سپاه رقم ‌می‌خورد و نام سربازان گمنام زمان را دارند، همین اعضای این عرصه است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *