اجرای طرح ملی آموزش صنایع‌دستی بر پایه اشتغال مولد پایدار در شهرستان‌ بافت -اقطاع خبر

به گزارش اقطاع خبر، فریدون فعالی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: خانواده شهدا و ایثارگران که در بخش صنایع دستی مهارت و یا تجربه دارند، در زمینه آموزش، تولید و تجارت صنایع دستی می توانند از حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: این اداره کل با ارائه مجوز اشتغال، هنرجویان و علاقمندان صنایع دستی را به سوی کسب و کار پایدار سوق می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: سرمایه گذاران صنایع دستی که از خانواده شهدا و ایثارگران هستند می توانند از سهم تعاونی ها در ایفای مسئولیت اجتماعی و جایگاه آنها در ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی با کمتر میزان سرمایه می توان سرمایه گذاری کرد و جویندگان کار به راحتی می توانند با مشاوره های شغلی و آموزش های لازم صنایع دستی به اشتغال برسند.
فعالی با بیان اینکه ۱۴ هنرمند صنایع دستی از خانواده شهدا و ایثارگران که در دوران کرونا دچار خسارت شده اند تسهیلات بلاعوض دریافت کرده اند، افزود: خانواده این عزیزان در فرصت های مختلفی همچون برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و همچنین آموزش های صنایع دستی ازحمایت های خوبی برخوردار شده اند.

وی گفت: طی این تفاهم نامه طرح های مختلفی در حوزه صنایع دستی با همکاری دو دستگاه اجرایی اجرایی خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی آموزش صنایع‌دستی بر پایه اشتغال مولد پایدار در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اظهار داشت: این طرح در سال جهش تولید به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر، ایجاد اشتغال، افزایش و حمایت از تولید، برندسازی و تجاری سازی در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه استان کرمان اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در راستای این طرح بنیاد شهید می تواند افراد زیرپوشش خود را که علاقمند به فعالیت در حوزه صنایع دستی هستند را شناسایی کند و اسامی آنها دراختیار معاونت صنایع دستی استان قرار دهد، تاکید کرد: این افراد علاوه بر دریافت آموزش فرصت ایجاد شغل و همچنین دریافت تسهیلات کم بهره را برای خود فراهم می آورند.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *