۱۰ نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در استان کرمان افتتاح شد -اقطاع خبر

 سردار حسین معروفی عصر دوشنبه در آئین افتتاح ۱۰ نقاهتگاه در سراسر استان کرمان با اشاره به اینکه ویروس کرونا همه مردم دنیا را گرفتار کرده است، بیان داشت: از زمان شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان ایثارگرانه در جبهه جهاد مقدس حضور داشته‌اند و با تمام توان و به صورت نفس گیر در این جبهه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اگر فداکاری و ایثار کادر بهداشت و درمان نبود امروز شاهد تلفات بیشتری ناشی از از ویروس کرونا در کشور بودیم و یقیناً وضعیت ایران از این وخیم‌تر بود ضمن اینکه این عزیزان با تمام توان خود و خالصانه در سنگر درمان و سلامت جهاد می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کادر بهداشت و درمان ماه‌هاست که عزیزان خود را نتوانستند درست ببینند و از لحاظ عاطفی و روحی تحت فشار هستند لذا این خود نوعی جهاد است که با وجود همه مشکلات پیش رو این عزیزان همچنان در سنگر جهاد مشغول به فعالیت هستند و جای تقدیر و تشکر دارد.

معروفی تصریح کرد: سلامت مردم اولویت اول سپاه و بسیج است که همه ظرفیت‌های خود از جهت تجهیزات، نیرو و… را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به عنوان فرماندهان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه ما به کمک کادر بهداشت و درمان خواهیم رفت، افزود: سپاه و بسیج در راستای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام آمادگی کرده و هر چه نیاز داشته باشند و در توانمان باشد کمک خواهیم کرد.

معروفی یادآور شد: مذاکراتی بین سپاه ثارالله استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده که در نهایت منجر به انعقاد یک تفاهم نامه شد، ما آمادگی هر گونه کمکی در قالب این تفاهمنامه و بیشتر از آن را داریم همچنین تفاهم نامه بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت در خصوص طرح غربالگری نیز در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: حدود ۷۰ یا ۸۰ سالن ورزشی در استان وجود دارد و برای ایجاد نقاهتگاه پیش و پس بیمارستانی شهرستان‌های استان یک سوله را فعال می‌کنیم و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که در شهرهای کرمان، رفسنجان، جیرفت، بم، زرند، سیرجان، بافت، شهربابک و … ۱۰ نقاهتگاه با ظرفیت ۴۰۰ تخت بیمارستانی آماده خدمات دهی به بیماران کرونایی خواهد بود.

معروفی افزود: ۲۰ نقاهتگاه دیگر نیز در سطح استان کرمان طی ۷۲ ساعت آینده توسط سپاه و بسیج آماده خواهد شد که مجموعاً ۱۰۰۰ تخت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت پیش یا پس بیمارستانی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: ۱۰۰ نفر از طلاب و دانشجویان بسیجی در راستای غسل کفن و دفن اموات کرونایی و مسائل بهداشتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آن داشت: در راستای غربالگری بیماران کرونایی از توان بسیج استفاده می‌شود ضمن اینکه در خصوص اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی ۱۰۰ نفر از نیروی‌های بسیجی را به نیروی انتظامی معرفی کرده‌ایم و آمادگی داریم تا هر زمان که نیاز است این نیروهای بسیجی را به کمک سایر دستگاه‌های مربوطه بفرستیم.

وی گفت: در راستای کمک به کادر درمانی دوره‌های آموزشی پودمانی برای نیروهای بسیجی در نظر گرفته‌ایم تا در صورت نیاز و در حد توان جایگزین نیروها باشند ضمن اینکه سپاه ثارالله استان کرمان کادر درمانی خود را در اختیار حوزه سلامت قرار خواهد داد.

وی گفت: ما در کنار مردم خواهیم ماند همان طوریکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، کمک مومنانه، آب آشامیدنی و … سپاه و بسیج همواره پای کار بوده در حال حاضر نیز در حوزه سلامت در کنار مردم خواهیم ماند زیرا مردم در اولویت اول ما قرار دارند.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *